Tárkonyos pulykaragu leves

Nem is tudom, hogy miért nem föztem mostanában ilyen tárkonyos, tejszínes levest, pedig nagyon szeretjük. Valahogy az utóbbi idöben elfelejtödött. Örült is a család, hogy ma újra asztalra került. Sokféleképpen készítik, szerintem minden konyhában kicsit másképp készül. Én így készítem, mert ez vált be:

60-70 dkg pulykamell filé
1 fej vöröshagyma
3-4 sárgarépa
1/4 karalábé
2 szál petrezselyem gyökér
1 zöldpaprika
4-5 gomba
2-3 maréknyi zöldborsó
2 e.k. vágott tárkony
só, bors
2 babérlevél
2 dl tejszín
2 dl tejföl
1 nagy e.k. mustár
2-3 citromkarika

Az apróra vágott vöröshagymát olajon aranyszínüre pirítom. A szintén apró kockákra vágott húst ráteszem és addig pirítom, míg kifehéredik. A sárgarépát vékony karikákra vágom, apróra kockázom a karalabét, a fehérrépát csak félbe vágom és a hússal együtt 8-10 percig fedö alatt párolom. Hozzáadom a félbevágott zöldpaprikát is. Sózom, borsozom, beleteszem a babérlevelet és a tárkony felét. Felengedem és majdnem puhára fözöm. Amikor a hús és a répa is szinte puha, akkor teszem bele a vékonyra szeletelt gombát és a zöldborsót. Kihalászom a levesböl a fehérrépát (nem szeretjük benne), a paprikát és a babérlevelet. Egy kisebb tálban homogénre keverem a tejfölt, a tejszínt és a mustárt és a maradék tárkonyt. 2 merökanálnyi forró levest merek rá, hogy a tejszínt ne kapja össze a forró leves, majd beleöntöm a fazékba. Tényleg csak egyet rottyan, mert ha tovább fözném, kicsapódna a tejszín. Félrehúzom és 2-3 karika citromot teszek bele – tálalás elött ezeket kihalászom.
Kategória: levesek, szárnyas étel | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

6 hozzászólás a(z) Tárkonyos pulykaragu leves bejegyzéshez

  1. csongi szerint:

    Hihi! Én pedig tárkonyos csirkeragu levest készítettem ma ebédre 🙂

  2. napmátka szerint:

    Azt hiszem, ezzel bárkit leveszel a lábáról!

  3. duende szerint:

    Én is nagyon szeretem. A tárkony egészen különlegessé teszi. 🙂

  4. trinity szerint:

    Ancsi,
    ezt mi is így szeretjük-épp így, csak mustárt nem mindig teszek bele!
    Megint szépen fotóztál!!!

  5. JD szerint:

    Még nem főztem, de a receptedet biztosan kipróbálom ezen a héten 🙂 Annyira szép, hogy máris belemártanám a kanalamat! 🙂

  6. KataKonyha szerint:

    Ez bármilyen húsból, de nagy kedvenc nálunk is:)

Hozzászólás