mézes zserbó

Olyan érdekes, de én még soha nem sütöttem mézes zserbót. Hagyományos zserbót, mézes krémest már sokszor, de a mézes zserbó valahogy kimaradt. Aztán még karácsony elött, az egyik Vacsoracsata adásban Mága Zoltán ezzel a süteménnyel várta a vendégeit. Elsöprö sikert aratott vele; nem gyözték dícsérni. Keresgéltem a neten, de nem találtam ugyanolyan receptet, mint amit ö sütött. Aztán azt vettem alapul, amit a neten találtam, de egy kicsit másítottam rajta. Biztos, hogy sürün fogok sütni ilyet, mert valami isteni finom. Szabályosan harcoltunk az utolsó szeletekért.

 

010-crop

1 tojás

5 dkg margarin

3-4 e.k. tej

15 dkg cukor

1 cs. vaniliás cukor

6 dkg méz

csipet só

40 dkg liszt

1 kis kanál szódabikarbóna

2-3 e.k. kakaópor

 

Krém:

3 dl tej

6 dkg gríz

20 dkg margarin

20 dkg porcukor

1-2 cs. vaniliás cukor

2 narancs reszelt héja

málnalekvár

kevés rum

 

Máz:

2 e.k. kakaópor

2 e.k. porcukor

5 dkg vaj

pici víz

 

Habüstben összekevertem a tojást, a tejet, a cukrot, a margarint és a mézet, majd összemelegítettem.

Langyosra hütöttem; közben a liszet, a sót, a szódabikarbónát és a kakaót összekevertem. A lisztre ráöntöttem a kihült masszát és jól összedolgoztam. Nem kell megijedni, elég ragacsos lesz a tészta állaga, de nem kell hozzá több lisztet tenni! Tálba tettem és bö fél órára betettem a hütöbe. Enyhén lisztezett deszkán 4 lapot nyújtottam a tésztából. (ha nagyon megkeményedne be lehet pár pillanatra tenni a mikróba- így már tökéletesen nyújtható lesz) A lapokat egyenként megvajazott tepsi háton kisütöttem. Nem tart sokáig a sütés, laponként kb. 3-4 perc. Amint látszik, hogy pirul a széle, azonnal lehet kivenni a sütöböl és jöhet a következö lap.

A krémhez elöször föztem egy tejbegrízt, majd teljesen kihütöttem. A margarint habosra kevertem a porcukorral és vaniliás cukorral, belereszeltem a narancshéjakat. A kikevert margarint alaposan összekevertem a kihült grízzel. A málnalekvárban elkevertem 3-4 evökanálnyi rumot. Közben kihültek a tésztalapok is. Az elsö lapot megkentem lekvárral, majd a grízes krém 1/3-át simítottam rá. Így jártam el a többi lappal is. Természetesen a felsö lapra már nem került krém. Azt csokis mázzal öntöttem le, amit a kakaóból, cukorból, pici víz és vaj össszemelegítésével nyertem. Érdemes elözö nap elkészíteni, hogy a lapok teljesen megpuhuljanak a krémtöl. Aztán kezdödhet a harc!

Kategória: sütemények | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

26 hozzászólás a(z) mézes zserbó bejegyzéshez

  1. Wise Lady szerint:

    Eszméletlenül jól néz ki!

  2. trinity szerint:

    Ahogy Wise Lady írja…..
    Én is készülök rá, annyian megsütöttétek és oly rég ettem. Harc itt is lesz:))

  3. Andi/cuki szerint:

    Én se sütöttem még ilyen darás krémest soha,de most már tuti sütök. Bellynél is láttam,Egycsipetnél, aztán Wise Ladynél és most Nálad!Te adtad meg a végső lökést!:-))
    Gyönyörűűűű!Boldog Új Évet kívánok!:-))

  4. stampoasis szerint:

    ancsika, ez nem ér! 2010 január 2-át írjuk – diétás recepteket ígértél….:)

    • ancsika1 szerint:

      Igaz, igaz!!! Megkövetlek! de van egy komoly próbatétel, ami elött állok, így tolódnak a dolgok hónap közepéig! :( Sorry!
      Egyébként ez még karácsoyni tett volt! :)

  5. hargitai.bea szerint:

    Elküldenéd a mailemre a címedet?
    köszönöm szépen!

  6. Gabi/Karulino szerint:

    Én karácsonykor ettem ilyet először. Imádtam. De nekem ezek a laponként sütős sütik nem igen szoktak sikerülni. Úgyhogy marad a vendégségben falatozás.

  7. Brigitta szerint:

    Szia!
    B.U.É.K!!
    Ez a családi kedvencünk,anyukám gyerekkorunk óta minden karácsonyra megsüti,és akár mekkora adag is van,morzsa sem marad belőle.Annyi a különbség,hogy mi nem haználunk lekvárt a krémhez.De amikor felpuhul,összeérnek az ízek,hmm,az leírhatatlan.Ahogy szétomlik az ember szájában.Na,nem is taglalom,mert mindjárt megéhezem rá!!Nagyon szép lett!!

  8. Gizi szerint:

    Ancsika nagyon szuper lett ez a süti(mint a többi természetesen)!!Én is szívesen verekedtem volna érte:)). Én is beterveztem a Mága féle zserbót, de most előbb kicsit diétázom.:)

    Mága Zoltán receptjét itt megtalálod: http://vacsoracsata3.blogspot.com/2009/12/vacsoracsata-12-het-maga-zoltan.html

    • ancsika1 szerint:

      Gizikém! ;) én is diétázom!!!! azért sütöttem ma újra egy tortát!!!! :)

      A vacsoracsatás receptet én is megtaláltam, de ha figyelmesen leolvasod, akkor Ö nem így sütötte. Egészen más recept van feltéve. De megoldottam! ;)

  9. Reni szerint:

    Ancsika!
    A mézes zserbó mindenkit levesz a lábáról! :)

    Én is elkészítettem, a nekünk való formában…

  10. csongi szerint:

    Nagyon szépek a képeid! Én többször készítettem már mézes zserbót, mivel Apósomat még a dió szó hallatára is kirázza a hideg.

  11. Midnight Baker szerint:

    Kedves Ancsika,

    Gyakran vetodok oldalara es igazan nagyon tetszik, finom es figyelemfelkelto receptjei vannak. Most is egy ugyan sokszor hallott, de meg sosem kostolt sutemenyert kerestem fel, a mezes zserboert. Mi itt Amerikaban nem sok igazi magyar finomsagot tudunk kinalni csaladunk es baratainknak, de probalkozunk es hala Onnek es a hasonlo oldalakhoz egyre gyakrabban kerul elo koynhainkbol ilyen finomsag. Nemsokara kiprobalom az On receptjet, de emliti a bevezetoben, hogy egy Maga Zoltan nevu ur receptjet kereste egy tv adas utan, de nem talalta. Valoszinuleg csak szerencsem volt, de csak annyit irtam be a Google-ba,hogy Maga Zoltan mezes zserbo es az elso oldalon amit kinyitottam ezt talaltam:
    ( Talan tudja hasznat venni ha meg erdekli, de biztos vagyok benne, hogy az On receptje talan meg jobb is lehet. Kimasoltam Onnek a receptet.)

    http://vacsoracsata3.blogspot.com/2009/12/vacsoracsata-12-het-maga-zoltan.html

    Desszert:

    Karácsonyi mézes zserbó

    Hozzávalók:
    50 dkg liszt
    30 dkg vaj
    36 dkg + 3 evőkanál porcukor
    1 kávéskanál szódabikarbóna
    2 egész tojás + 3 tojás sárga
    4 evőkanál olvasztott méz
    kb. 2-3 evőkanál tejföl
    1 csomag vaníliás cukor
    3 evőkanál liszt
    5-6 dl tej
    3-4 evőkanál rum

    Elkészítés:
    Fél kiló lisztet eldörzsölünk 10 dkg vajjal. Hozzáadunk 16 dkg porcukrot, 1 kávéskanál szódabikarbónát, és 2 egész tojással, 4 evőkanál olvasztott mézzel és kb. 2-3 evőkanál tejföllel jól kidolgozott tésztát készítünk belőle. 5 egyenlő részre osztva kissé pihentetjük, majd késhát vastagságúra nyújtva 5 egyenlő nagyságú lapot sütünk belőle tepsi hátoldalán.

    Töltelék:
    3 tojássárgájából, 3 evőkanál cukorral és egy csomag vaníliás cukorral, 3 evőkanál liszttel, 5-6 dl tejjel sűrű, sima krémet főzünk és jól kihűtjük. 20 dkg vajat 20 dkg porcukorral, 3-4 evőkanál rummal habosra keverünk, hozzákeverjük a kihűlt, főzött krémet is, és megtöltjük vele a mézes lapokat.

    A tetejét bevonhatjuk csokoládémázzal, vagy egyszerűen meghintjük vaníliás porcukorral. Ez a sütemény csak másnap fogyasztható, mert addigra puhul meg a krémtől a tészta.

    Másnapra finom puha lesz, és akkor szeleteljük fel hosszúkás szeletekre. A töltelék egy részét ízesíthetjük kakaóval is.

    Forrás: rtlklub.hu

    Gratulalok oldalahoz es koszonjuk a sok szepen fotozott es finom reptet.

    Midnight Baker

  12. ancsika1 szerint:

    Kedves Midnight Baker!
    Nagyon örülök, ha ilyen formán is tudok segíteni! Szívesen látom bármikor és segítek is, ha valami konkrét receptre szüksége lenne.

  13. Midnight Baker szerint:

    Kedves Ancsika,

    Igazan bocsanatot kerek, nagyon balga lelek vagyok. Nem olvastam meg csak bele sem az altalam ajanlott recept alatti megjegyzeseket, most neztem ra ismet erre az oldalra es ott irjak, hogy ez termeszetesen nem az amit az On altal emlitett ur egy tv musorban keszitett. En meg sosem lattam ezt az oldalt elotte, nem tudtam, hogy ilyen megbizhatatlan. Ne haragudjon, hogy elobb alkalmatlankodtam mint utananeztem volna, hogy mibe is artom magam. On meg meg csak nem is “olvasta” fejemre pedig rogton tudta, hogy ez nem jo semmire sem. Elnezeset kerem maskor jobban megnezem mit ajanlanek es nagyon koszonom ajanlatat a segitsegre receptek teren, mar eddig rengeteget jarult hozza unnepeinkhez. Azt hiszem a karacsonyi sutemenyeivel itt nalunk nyugodtan akar sutemenyes boltot is nyithatna olyan finomak es szepek. Ferjem uzleti uton jart Ausztriaban novemberben es onnan hozott nekunk rengeteg Back Oblaten-t mindenfele meretekben es mondhatom az On mogyoros csokja es a tobbi german eredetu karacsonyi sutemenyei lettek a legkaposabbak mindenhol.

    Koszonjuk es kivanunk sok szerencset, egeszseget es minden jot az uj evben is.

    Midnight Baker

    • ancsika1 szerint:

      Szia Midnight Baker!
      elöször is, ha nem probléma, maradjunk a tegezödésnél. Itt a blogokon így járja :)
      Miért is olvastam volna a fejedre!? Segíteni akartál, ezért pedig köszönet jár!
      Tényleg, örülök, ha segíthetek.
      Hasonló jókat kívánok én is Neketek az új esztendöre és várlak szeretettel! :)

  14. Kata szerint:

    Ancsi, megírnád, hogy mekkora tepsiben sütötted?

  15. Kata szerint:

    Ancsi, köszi!

  16. Kata szerint:

    Ancsi, remélem, nem betegek vagytok, hogy úgy eltűntél???!

    Megsütöttem a sütit, nagyon finom!!! Fel is raktam, kicsit másképp, de abszolút befutó, köszi!!!

Hozzászólás

