Kelt szilvássütemény mandulás édesmorzsával

Itt vagyok, itt vagyok!!! Tudom, hogy nagyon kevés a poszt, de igyekszem, hogy sürübben tudjatok nálam is receptet olvasni.

Újra arra eszméltem, hogy szilvát lehet kapni, aminek egyenes velejárója, hogy eltelt a nyár. Sajnos. De nem keseregni kell, hanem gyorsan nekiállni és sütni egy nagyon finom szilvás sütit. A vanilia fagyiról azért ne feledkezzen meg senki, mielött nekiáll a sütésnek!

 

IMG_9472

 

Hozzávalók:

500 g liszt

250 ml langyos tej

75-100 g cukor (ízlés szerint)

20 g élesztö

1 cs. vaniliáscukor

csipet só

2 tojás sárgája

reszelt citromhéj

50 g olvasztott vaj

 

1-1,5 kg szilva

fahéj

Édesmorzsa:

150 g liszt

50 g darált mandula

150 g cukor

100-150 g hideg vaj

 

A langyos tejben pici cukorral felfutattam az élesztöt. A lisztet tálba szitáltam. hozzáadtam a sót, cukrot, tojás sárgákat, citromhéjat. A lisztes keverék közepébe mélyedést készítettem, ebbe öntöttem a felfutott élesztötmajd dagasztani kezdtem. Dagasztás közben folyamatosan adtam hozzá z olvasztott vajat. Nem túl lágy tésztát kaptam, amit letakarva duplájára kelesztettem. Míg kelt a tészta a szilvát megmostam, kimagoztam és negyedekbe vágtam. Mikor megkelt a tészta, kivajazott, lisztezett alacsony tepsibe igazítottam a tésztát és sürün kiraktam a tetejét szilvával úgy, hogy a belsö felük nézzen felfelé. Megszórtam fahéjas cukorral, letakartam és további 20 percig kelni hagytam. Közben elkészítettem a morzsát: a száraz anyagokat összekevertem és annyi hideg vajat adtam hozzá, hogy morzsává álljon össze. Gyorsan kell dolgozni, mert a kéz melegétöl hamar olvad a vaj. (ha valaki nem akarja kézzel készíteni, vegye elö a késes robotgépet; pillanatok alatt elvégzi helyettünk a munkát!) Az elkészült morzsát rászórtam a szilva tetejére és 180°-ra elömelegített sütöbe toltam. 25-30 perc alatt sült készre. Vanilia fagylaltot kínáltam mellé.

 

IMG_9469

 

Kategória: gyümölcs, sütemények | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

2 hozzászólás a(z) Kelt szilvássütemény mandulás édesmorzsával bejegyzéshez

  1. Gesztenye szerint:

    Istenien néz ki, most kaptam én is 10 kiló szilvát, csak nincs időm feldolgozni 😦

Hozzászólás