A magam módján

Brassói aprópecsenye

Imádom a brassóit és ez nem új keletü nálam. És mindíg eszembe jut egy ösrégi eset: nagy társasággal voltunk vacsorázni és én brassóit rendeltem. Köztünk volt egy nagyon jó barátom, aki szakács. Amint meghallotta mit rendeltem, azt hittem azon nyomban leharapja a fejem. Fel is világosított iziben, hogy melyek azok az étkek, amiket étteremben még véletlenül se rendeljek. Ezen a listán pedig elsö helyen állt a brassói aprópecsenye, mint az újrahasznosítható ételek legjobbika. Akkor persze nem azt rendeltem és azóta már én is el tudom készíteni; a magam módján, ahogy én szeretem.


kb. 15 dkg húsos szalonna
2 fej hagyma
10 gerezd fokhagyma
1 kg sovány sertéscomb
pirospaprika
bors, só
majoranna

Apró kockákra vágom a szalonnát és megpirítom. Ráteszem a finomra vágott vöröshagymát, megsózom és arany színüre sütöm. Ráteszem a vékony csíkokra vágott húst és fehérre sütöm, közben sürün keverem, hogy ne ragadjon le. Ekkor rányomom a fokhagyma felét,a többit félreteszem. Sózom, borsozom és én kevés majorannával is meg szoktam szórni.
Ha szerencsém van és a hús nem túl öreg, akkor viszonylag hamar megpuhul. Ha nem, akkor kevés vizet öntök alá, de tényleg csak nagyon keveset és puhára sütöm.
Közvetlenül tálalás elött rányomom a félretett fokhagymát. Azért csak ekkor, hogy a fokhagymában lévö illóolajok hatásosak maradjanak.
Pirított burgonyával tálalom.

Reklámok
Kategória: föétel | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

3 hozzászólás a(z) A magam módján bejegyzéshez

  1. gondaanyu szerint:

    A brassóit mi is szeretjük, és örömmel látom, hogy Te is majorannásan készíted.Én nem tudtam, gondoltam ezt csak nem rontják el étterermben sem. Mit mondjak? borzalmas volt.

  2. Mian szerint:

    Gondaanyu, szia!Nekem majoranna nélkül már nem is ízlik.Az éttermi brassóiról pedig inkább nem írok, bár már gondolom régen etted, igy nem tud visszaköszönni! :))Sose egyél többet ott!!!!!!

  3. Gyöngyi szerint:

    Ancsika, kérlek, nézz be a honlapomra, http://lakoma.gportal.huAjándék vár: Főoldal, alul..

Vélemény, hozzászólás?

