Baileys-csokitorta

Kedves fogyókúrázó és léböjtöt tartó blogtársak! Kéretik ezt a postot átugrani! Majd térjetek vissza késöbb, ha a kúra befejezödött!
Akkor viszont érdemes, mert igazán különleges, nagyon finom torta receptjét tárom most elétek:

225 g keserücsokis tortabevonó
275 g tejszín
75 ml + 3 e.k. Baileys likör
100 ml tej
150 g keserü csokoládé
250 g vaj
250 g cukor
1 cs. vaniliás cukor
1 csipet só
4 közepes nagyságú tojás
350 g liszt
50 g + 1 e.k. kakaópor
1 cs. sütöpor
150 g ribizli zselé
Elözö nap a tortabevonó csokit nagyobb darabokra tördeltem, a tejszínt felmelegítettem. A meleg tejszínbe beletettem a csokit és a 75 ml likört. Addig kevergettem, míg a csoki egészen fel nem olvadt. Hütöbe tettem. A tejet a 3 e.k. likörrel felmelegítettem és a magas kakaótartalmú csokoládét felolvasztottam benne, majd ezt is betettem a hütöbe.
Ma reggel a vajat a cukorral, vaniliás cukorral és a csipetnyi sóval habosra kevertem. Egyenként hozzákevertem a tojásokat, egészen addig, míg egy nagyon könnyü habot nem kaptam. A lisztet egy tálban összevegyítettem a sütöporral és az 50 g kakaóporral. A lisztes keveréket és a tegnap hütöbe tett tejes csokimasszát váltakozva, kis részletekben a vajas masszához kevertem. A tésztát elöre kivajazott, lisztezett 26 cm átméröjü tortaformába simítottam és elömelegíetett sütöben (légkeveréses: 150°) 60 percig sütöttem. Rácsra téve teljesen kihütöttem. Miután kihült, óvatosan 3 lapra vágtam a tortát. A ribizli zselét felmelegítettem, picit hülni hagytam, majd az alsó és a középsö lapot megkentem vele. Kivettem a csoki-likörös tejszínt a hütöböl és kemény habbá vertem. Ezzel vontam be a torta tetejét és oldalát, úgy, hogy egy kicsit “kócos” legyen. Tálalás elött legalább 1 órát hideg helyre kell tenni. Közvetlenül fogyasztás elött a tetejét megszórtam kakaóporral.

Reklámok
Kategória: torták | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

12 hozzászólás a(z) Baileys-csokitorta bejegyzéshez

  1. trinity szerint:

    Ha esetleg nem fogyna el-küldhetsz:))))

  2. Edit szerint:

    nem olvastam el csak az elso sort. De a kep szerint ugy iteltem, hogy erdemes lementeni. 🙂

  3. Mian szerint:

    Trinity! Nyiss ablakot! :))Editem! lelked rajta!!! :))

  4. The Chef Viki szerint:

    Hétvégére felfüggesztve! Egy tálka mogyorós csokipudinggal az ölemben ülök itt :-)))Kááááááprázatos bűnbeesés!!!

  5. Gyöngyi szerint:

    De jó, hogy most sütiztem.. Ezt a tortát személyes támadásnak veszem, kínzás, olyan jól néz ki!!! (pityergős kép)Ha esetleg egy két morzsát küldenél…

  6. Garffyka szerint:

    Mian, ha esetleg a tálat kinyalhatnám :-), gondolom morzsákra már hiába is ácsingózom 🙂

  7. Gyöngyi szerint:

    Én mazochista vagyok, jöttem megint tortát nézni… és éhezni…

  8. Mian szerint:

    Van még, van még!!! Aki jön, az kaphat egy kis szeletkét! :))

  9. látogató szerint:

    Kedves Mian!

    Hét végén szeretném ezt a tortát elkészíteni.
    Azt kérdezném, hogy a 26 cm átmérőjű forma nem elírás-e,
    mert a hozzávalók mennyisége nekem inkább 20-22 cm-est kívánna
    (különösen, hogy olyan magasnak kell lennie a tésztának, hogy
    3 lap jöjjön ki)
    Más esetekben a krémnek lehűtött tejszín+csoki keverék felverésekor
    szoktál habfixálót is használni, itt erre nincs szükség?
    Ne haragudj a kérdésekért, de már arra nincs idő, hogy próbasütést
    végezzek és saját tapasztalat alapján készüljön el az ünnepeltnek.
    Segítséged előre is köszönöm.

    Éva

    Ps Tegnap akadtam az oldaladra, nagyon élvezem, gratulálok.

    • Ancsika szerint:

      szia Éva!
      nem elírás történt. De, ha úgy gondolod, süsd kisebb formában akkor garantáltan magasabb lesz. Egyébként elárulok egy titkot: ha van idöm, akkor gyakran úgy sütöm a tortát, hogy 3 felé veszem a nyers masszát (szigorúan lemérem!!!) és egyenként sütöm meg a lapokat.
      A másik kérdésed a habfiváló. Ebben az esetben már fogalmam sincs, hogy tettem-e habfixálót – ha nem írtam, akkor valszeg nem. De majd meglátod, hogy milyen a krém állaga, miközben vered. Ha megkívánja, nyugodtan tegyél bele; elrontani nem fogja semmiképp.
      Remélem, hogy sikerülni fog; kérlek számolj majd be az eredményröl!!! 🙂

  10. látogató szerint:

    Kedves Ancsika!

    Örömmel számolok be az osztatlan sikerről.

    Természetesen azért voltak bonyodalmak és kis változtatások.
    Középutat választva 22 cm-es formában sűtöttem, szépen feljött.
    Változtatás csak azért történt, mert sehol nem kaptam ribizlizselét, így azt meggyzselével helyettesítettem továbbá nem volt itthon Baileys likör, így rum került bele.
    Bonyodalom a krémmel adódott. Biztosra akartam menni, így felverés előtt beletettem a habfixálót, talán nem kellett volna, mert anélkól is habos lett volna viszont nem lett krémesen síma (hogy ez a habfixáló miatt volt-e, esetleg hútés előtt nem olvadt fel tökéletesen a csoki – nem tudom)
    Volt még 4-5 órám, így egy újabb krémet tudtam készíteni nagyobb gondossággal és fixáló nélkül. Ez tökéletes, krémesen habos lett, de a krém a 2 réteg megkenésékor elfogyott,így
    külón mázzal vontam be.
    Látványra is és ízre is igazán különleges torta kerekedett belőle, sikerült mindenkit elbúvülni.
    Nagyon köszönöm a jó receptet és a segítséged
    Éva

Vélemény, hozzászólás?

