Hideg meggyleves Ancsika módra

Razziát tartottam a mélyhütömben. Lassan helyet kell csinálni a friss zöldségeknek, gyümölcsöknek. Így bukkantam rá, a tavalyról valahogy ott felejtett hatalmas zacskó lefagyasztott meggyre. Alaposan megvizsgáltam és nem találtam benne kivetnivalót, ezért egyenes úton vándorolt a 6 l-es fazékba. Sok eltérés nincs, mert szinte mindenki hasonlóan készíti a hideg gyümölcsleveseket, de azért apró eltérések felfedezhetöek. Én mindenestere úgy szeretem a hideg leveseket, ha nagyon krémesek, sürüek és tejszínesek. A meggylevest pedig még megbolondítom egy ici-pici friss, reszelt gyömbérrel is. Egy nagyon kedves barátnömtöl kaptam egyszer rég ezt a tippet; azóta mindíg kerül gyömbér is meggylevesbe. Megéri kipróbálni!

Pontos arányokat nem tudok sajnos írni, mert mindíg attól függ, hogy mennyi gyümölcs kerül a fazékba. Meg ízlés dolga ez is, mert valaki kevesebb, valaki több gyümölccsel szereti. Lényeg az, hogy a gyümölcsöt felteszem egy nagy fazékba, de mindenképp csak annyi vizet öntök rá, hogy maradjon hely a sürü habarásnak is! Teszek bele egész fahéjat, egy teatojásban rengeteg szegfüszeget, 1-1,5 cm reszelt gyömbért, 2 cs. vaniliás cukrot és cukrot ízlés szerint. Én édesen szeretem, ezért rendesen zúdítom bele a cukrot. Amíg a meggy fürdözik, addig 2-3 dl tejszínnel csomómentesre keverek egy vaniliás pudingport. Hozzáadok 2 nagy poharas meggyes joghurtot is. Az idöközben teljesen felforrósodott levesböl merökanállal szedek a tejszínes keverékhez és elkeverem (erre azért van szükség, hogy a hideg tejszín ne csomósodjon össze a forró levesben!) és beleöntöm a fazékba. Ha nem lenne kellöen krémes, sürü és lágy a leves, akkor még 1-2 kanál étkezési keményitöt elkeverek egy kevés vízzel és tovább süritem a levest. Egyet forralok még rajta és kész! Kihütöm, a teatojást és a fahéjat kihalászom belöle. Másnap jéghidegen, tejszínhabbal tálalom.
Kategória: gyümölcs, levesek | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

6 hozzászólás a(z) Hideg meggyleves Ancsika módra bejegyzéshez

  1. Scofield szerint:

    “1-1,5 cm reszelt gyömbért” ezt nem értem:)

  2. miss Muffin szerint:

    Ha tudnád, mióta szeretnék meggylevest csinálni…! Csak mindig elfelejtek venni meggyet… pár hete csináltam, azóta is szeretnék, de egyszerűen kimegy a fejemből, ha boltban vagyok… ilyet! 🙂

  3. duende szerint:

    Hú, a Tiédnek is de szép színe van!
    És nagyon jó ötlet a gyömbér! Legközelebb kipróbálom! 🙂

  4. Mian szerint:

    Scofield! egy kb. 1 – 1,5 cm nagyságú gyömbért lereszelek :))))

  5. Scofield szerint:

    aha:) ez nem jutott eszembe

  6. trinity szerint:

    Gyömbérrel még én sem próbáltam-köszi!

Vélemény, hozzászólás?

