Nagyon csokis sherbet rumosmeggyel és fehér csokival

Én is beálltam a sorba Ízbolygó és Vesta után , ezzel a frenetikus csokis csodával. Egyszerüen nem bírtam magammal, amikor megláttam. Próbáltam én hadakozni, de valami kényszer hajtott, hogy ezt is ki kell próbálnom. Az eredmény: nagyon markáns, inkább keserü, mint édes, jeges csoda. Én rumos meggyel és még plusz fehér csokival tettem teljessé az élvezeteket.

1/2 l tej
10 dkg barna cukor
5 dkg holland kakaópor
11,5 dkg 80%-os étcsokoládé
1/2 rúd vanilia magjai
1/2 üveg rumos meggy
némi fehér csokoládé

A cukrot a kakaóporral elkevertem egy lábaskában és hozzáöntöttem a tejet. Forrásig melegítettem, majd visszavettem a höt és további 5 percig folyamatosan kevergetve tovább rotyogtattam a kakaós, cukros tejet. lehúztam a tüzröl és beletördeltem a csokoládét és a vaniliát. Teljesen kihütöttem, hütöbe tettem kb. 2 óra hosszára. Amikor teljesen lehült, beleöntöttem a fagyigépbe és hagytam a gépet dolgozni. Közben a rumos meggyet mixerrel nem túl finomra pürésítettem. Amikor a fagylalt elkezdett sürüsödni, beleöntöttem a darabos meggyet. Müanyag dobozba kanalaztam, elkevertem benne az apróra kockázott fehércsokit és további 1 órát dermesztettem még a mélyhütöben.
Kategória: fagylalt | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

4 hozzászólás a(z) Nagyon csokis sherbet rumosmeggyel és fehér csokival bejegyzéshez

  1. szepyke szerint:

    Félve kérdezem meg, hogy a shorbet és a sherbet között mi a különbség?
    Piruló szepy smile…

  2. Scofield szerint:

    megjárja:)

  3. Vesta szerint:

    Mi az, hogy megjárja ?!! Lassan már verhetetlen fagyiban ez a Mian, neeem? 🙂

    Szepyke, Ízbolygó ezzel kezdi a bejegyzését!

  4. gesztenye szerint:

    Mian!

    Ez már kimeríti a tömeges izgatás fogalmát!
    Itt a hegyen nincs fagyizó, pedig most nagyon ennék egy finom fagyit.
    Viszont ma isteni sajtos, tejfölös lángost ettem :-)))

Vélemény, hozzászólás?

