Napkenyér

Már nagyon régen készültem erre a kenyérre. Ami nem is kenyér, inkább zsemlék összekelve. Ma volt egy kis idöm, így nekiugrottam; elöször csak gondolatban. Mert azt még nem tudtam, hogy milyen tésztából is fog készülni. És jött az isteni szikra: Chef Viki túrós baquett tésztája, az pont jó lesz. Futottam a receptért, de azért még a keresöbe is beírtam. És???? Mit dobott még ki? Na, mit??? Trinity már megsütötte, ugyanezzel a tésztával, csak más néven. Á! alig lehet azt mondani, hogy egy rugóra jár az agyunk. Csak én kicsit lassabb vagyok.

1 ek. olaj
1 ek. ecet
2,5 dl langyos víz
1 lapos ek. só
25 dkg tehéntúró
25 dkg simaliszt
25 dkg rétesliszt
1 t.k. sikér
1 ek. burgonyapehely
2,5 dkg élesztő
1 ek. cukor
szezámmag, mák, napraforgómag, lenmag, stb.

A hozzávalókat ebben a sorrendben a kenyérsütögépbe pakoltam és dagasztottam, kelesztettem a géppel. A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítottam, kicsit átgyúrtam és 16 részre vágtam. 16 apró zsemlét formáztam és egy kerek formába rendeztem öket. Lefújtam vízzel a tetejét és váltakozva megszórtam öket a magokkal. 50°-os sütöben tovább kelesztettem. Amikor már szép nagyra nöttek, a sütöt nagyobb (170°) fokozatra állítottam és alulra, a sütöbe egy edénykébe vizet tettem. 25 perc alatt pirosra sütöttem a napkenyeret.

Kategória: kelt tészta, kenyér, pékség, zsemle | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

