Két sajtos cukkinileves

Már említettem, hogy a kertem ontja a cukkinit. Tényleg annyi cukkini van, hogy szinte már nem is tudom megcsinálni, így jól tartom a szomszédságot is. Azért vannak még ötleteim, így most egy különleges, sajtos, gyorsan elkészíthetö levest okoskodtam ki. (de már töröm a fejem a következö fogáson, mert nap-nap után érik a következö adag)

2 fej vöröshagyma
2-3 gerezd fokhagyma
500 g cukkini
40-50 g vaj
2-3 e.k. olivaolaj
2-3 e.k. liszt
750 ml zöldséglé
250 ml fehérbor (elhagyható)
80 g Gouda reszelt sajt
200 g tejszínes krémsajt
1 cs. kapor
só, bors

A vajat felmelegítettem, tettem bele kevés olivaolajat. Ezen pároltam meg a hagymát arany színüre. Belenyomtam a fokhagymát és a lereszelt cukkinit. Pár percig pároltam, majd megszórtam liszttel és így is pirítottam 3-4 percet. Felöntöttem a zöldséglével, hozzáöntöttem a bort. Sóztam, borsoztam. Közben a kaprot apróra metéltem. Amikor puha lett a cukkini – ez is csak pár perc – hozzákevertem a 2 féle sajtot. Összeforraltam és megszórtam a kaporral.
Melegen és hidegen is nagyon finom.
Reklámok
Kategória: gyors-olcsó, levesek, zöldség | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

