Egészséges reggeli? – ki segít?

200481788-001-1

 

Új dolgot találtak ki kisfiam osztályában. Minden szerdán reggel együtt fognak reggelizni. Egészségesen! Ránk, szülökre hárul a komoly feladat, hogy ezt megteremtsük. Lassan rám kerül a sor és bevallom öszintén, meglehetösen tanácstalan vagyok, hogy mit készítsek 11 gyereknek reggelire, hogy mindenképp betartsam az elöírt szabályokat.  A reggelinek tartalmaznia kell többek között: zöldséget, gyümölcsöt, müzlit, stb.

Nagyon szívesen venném, ha tudnátok nekem ötletekkel, tippekkel segíteni. Talán van köztetek, aki már részt vett hasonló akcióban és jártasabb a témában, mint én.

Elöre is köszönöm! 🙂

Kategória: ez + az | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

21 hozzászólás a(z) Egészséges reggeli? – ki segít? bejegyzéshez

  1. szepyke szerint:

    Túrókrém, gyümölccsel, és müzlivel?
    Esetleg mézzel, cukor helyett, és sok-sok c vitaminos gyümölccsel… 🙂

  2. Hajni szerint:

    Nem tudom hallottál-e róla és megvalósítható-e gyerekek körében. Keress rá: reggelirehttp://www.ahogyerzed.hu/?article=1218
    Csak egy ötlet:)

  3. stampoasis szerint:

    1) ha már müzli, akkor jobb ha tényleg egészséges, és nem a elgtöbb helyen kapható cukorral “dúsított” “divat-müzli”. pláne nem a cornflakes azzal a bizonyos kakassal a csomagolásán. meg mutathatnád pl. a gyerekeknek, hogyan lehet néhány alapanyagból: pl. zabpehely, weizen-, dinkelflocken, amaranth (bocsi, nem jutnak eszembe hirtelen magayarul, de gondolom megérted;-)), mazsola, kókuszreszelék/ -chips, szárított sárgabarack, datolya, díó, mandula… (miegymás, utóbbiakat esetleg a gyerekek vagdoshatják apróra – az ilyesmi mindig izgalmas). fel lehet a müzlit dobni egy kis reszelt csokival is. a gyerekek általában nagyon szeretik, ha maguk álíthatják össze, miböl, mennyit tesznek a tányérjukra. akár magában is megkóstolhatják, minek, milyen az íze.

    2) almát, répát, uborkát, karalábét fel lehet vágni csíkokra – külön kis máglyarakásokat rakni belölük egy-egy salátalevélre. már csak a színük miatt is kóstolgani fogják, olyan guszta;-)

  4. trinity szerint:

    Én is natur joghurtra gondoltam, bele igazi müzli( zabpehely, ill. egyéb cukormentes pelyhek), szárított gyümik, olajos magvak,méz és friss gyümi feldarabolva….

  5. Ízbolygó szerint:

    Nálunk az oviban a legmenőbb reggeli: natúr joghurt+idény gyümölcs (pl. puha körte) összeturmixolva, pici méz ha kell édesíteni vagy banán és ehhez NATÚR cornflakes.
    De imádják a paprikába töltött túrós krémet is. Iszonyat finom a mandulás zabkása gyümölccsel dúsítva. De mindig nagy sikere van a házi aszalt gyümölcsös zabpelyhes keksznek is.

  6. De jó főzni szerint:

    Mivel nekem inzulin rezisztenciam van, így muszáj egyfajta diétát tartanom (dietetikus szerint ez az étkezés lenne maga “egészséges életmód” alapja, mindenkinek ezt ajánlaná). Így merészkedem leírni, mit eszek én :). Remélem ad pár ötletet.
    Reggeli 3 fő eleme: lassan felszívódó szénhidrát + valami fehérje tartalmú, + zöldség.
    1 . Lassan felszívódó szénhidrát: teljes kiörlésű kenyerek / teljes kiörlésű műzli stb (Így nem lesz 2 óra múlva éhes az ember, azaz a gyermek.)
    2. Valami fehérje tartalmú: húsféleségek – csirkemell, de jó minőségű felvágott is OK.
    3. Sok sok zöldség, amit a többiek is írtak, vitaminok stb miatt…
    + opcionális: vaj a kenyérhez, kevés gyorsan felszívódó szénhidrát: pl sajt, joghurt (natúr), tej.
    A gyümölcsöt, aszalt gyümölcsöt én inkább tízóraira/ebédre adnám, magas cukortartalmuk miatt. Magvak is nagyon jók (mandula, mogyoró, dió…).
    Nem adnék a gyerekemnek regggelire, már ha lenne:
    -tojásrántottát ,
    -grízt
    -cornflakes-t,
    -cukros teát és kakaót,
    -kakaóscsiga+tsai fehér lisztből készült édes péksüteményeket,
    -mű, 3%-zabkorpatartalom-miatt-egészségesnek-kikiáltott-egy-évig-elálló kekszet.

  7. ancsika1 szerint:

    Nagyon szépen köszönöm a sok segítséget! 🙂
    Most már kezd összeállni a fejemben, hogy mit fogok nekik küldeni. Itthon kell mindent elkészítenem, mert arra nem lesz idejük, hogy maguk csinálják meg a reggelit. Csak esznek, ez lesz a dolguk! 🙂
    Mindenképp fogok sütni nekik egy zabpelyhes, gyümölcsös kekszet (ehhez kéne még egy kipróbált, jó recept!) fogok nekik naturjoghurtból, friss gyümölcsökböl, mézzel egy “keveréket” készíteni és vágok össze friss zöldségeket. Ez a terv! De, ha kapok még jobb ötleteket, akkor meggondolom.

  8. erika szerint:

    Ancsám, réges régen volt egy könyvecském, amiben egészséges tízórai receptek voltak. Az egyik ötlet nagyon megtetszett, nem is egyszer megcsináltam Chrinek és az osztályfönöknö mindig vele példálódzott, hogy látjátok gyerekek, ilyet kéne nektek is enni…

    Nem volt más, mint egy fa saslik pálcikára feltüzött egészséges finomságok, barnakenyér kockák/ Vollkornbrot/ retekkel, uborkával, sajttal, szölöszemekkel, sonkával, paprikával váltakozva.

    Már bepakoltam a szakácskönyveimet,nem tudok pontosan utána nézni, de nagyjából stimmel;)

    Sok puszi Almádiból:)

  9. erika szerint:

    Eszembe jutott,hogy a kenyereket megkentem krémsajttal / Philadelphia jellegüvel/, összeragasztottam egy-egy szeletet és így kellett kis kockákra vágni és feltüzni;)

  10. seema szerint:

    nekem csak annyi ötletem lett volna, hogy natúr joghurt kis mézzel és amaránttal feldúsítva (azt nagyon élveznék 🙂 meg egy kis gyümölccsel és utána valamilyen zabpelyhes dolog

  11. Garffyka szerint:

    Ha gyümölcs is, zöldség is, müzli is, tégy hozzá még egy kevéske teljeskiőrlésű lisztet, egy tojást, pici szódabikarbónát és máris kész a sárgarépás-aszalt sárgabarackos (nem kandírozott!, aszalt)-zabpelyhes-tk lisztes muffin 🙂 Mellé egy bögre tej vagy egy alma 🙂

  12. ancsika1 szerint:

    seema, Garffyka!
    Nagyon köszi! 🙂

    Garffyka, majd még töled kérdezek!!!!

  13. Pucci szerint:

    Miankám!!!!Kéne egy kis segítség nekem is.Anyukámnak nagyon csunya epegyulladása van volt.tele van kövekkel de nem lehet müteni a gyulladás miatt.Most 3 hónap van hogy rendbetegyük.Én viszont tanácstalan vagyok mert nem tudok mit főzni neki.Alig ehet valamit és azt is tők iztelennek tartom.Agyon bögésztem a netet mindenhol le van irva hogy mit ehet mit nem de hogy ehetően hogy csináljam meg nem tudom.Konkrét receptekre gondoltam ami megmutatja hogy miből mennyit használhatok.jaj ugye érted mit szeretnék.Puszantalak!!!!!!!

  14. Pucci szerint:

    Köszöntem nyanyusom!!!annyira de annyira hiányzol!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!De ez van.Bele nyugszom:(((((.Szoktam olvasni s fözöset de engem sajna még mindig jobban érdekelne hogy mizu Maxival veled a kerteddel!!!!!!Hogy meg volt e a nagy turkálásod meg ilyenek.!!!Csókica!

  15. Ági szerint:

    De jó ötlet ez a közös reggeli. Jó suliba járhat a gyerkőcöd. Rengeteg jó ötletet kaptál már látom, azért irok még párat. Túrógolyó (tehéntúró-juhtúró) reszelt sárgarépába vagy snidlingbe forgatva például. Vagy jó sűrű zabkása bele egy kis ez-az, méz, dió, mazsola, stb. és amikor kihült golyókat csinálsz belőle, végül tört mandulába, reszelt dióba forgatod bele. Vagy valamilyen egészséges péksütemény és hozzá kence vöröslencséből, csicseriborsóból.
    Remélem beszámolsz majd, hogy mi készült, és hogy hogy ízlett a lurkóknak. 🙂

  16. cemi szerint:

    OFF egy kicsit, elnézést Ancsika, csak nem tudtam megállni, hogy ne segítsek Puccinak. (viszont a kekszedet megsütöm én is:))

    Pucci, nekem is volt epegyulladásom tavaly május-június körül,így, 20 éves (akkor még 19) fejjel, műtöttek is júliusban utána. Én sem ehettem sok mindent, sőt igazából 3hónapig kekszen éltem 🙂 De Kedvesem édesanyja orvos, így rendesen kiképződtem a diétából, ő főzött nekem.

    Arra emlékszem,hogy a gyümölcsöt,zöldséget is meg kellett hámozni nekem,de a diéta alatt egyszer sem fájt semmim, és jól is laktam.
    Ettem mindenféle zöldségkrém-leveseket, és ehettem olyat is,hogy kevés csirkehús simán megsütve, rajta mozzarella sajt (meglepő,de olvastam,hogy igen kevés a zsírtartalma,így azt ehettem),és a tetejére paradicsom szelet. A paradicsomról sütés után levágtam a héját 🙂 Hozzá főtt burgonya és szeletelt,főtt sárgarépa.

    Ugye fő az,hogy fűszerből nagyon keveset használjon az ember (én konkrétan semennyit nem ettem,egy icipici só megengedett), és a testsúlyunk kb 10%-ának megfelelő zsírt szabad megenni egy nap g-ban számítva. Tehát ha én 50 kg vagyok,akkor 5 g-ot. Emiatt én sokat keresgéltem a boltokban zsírmentes ételeket, sajtból kettő van,amit ajánlanak epebetegeknek,és mindkettő meglepően finom,azóta is veszek olyanokat, ezeket sütéshez is lehet használni:Óvári és Anikó sajt. (InterSp*rban a sajtpultban találtam mindig olyat:))

    Sokféle pürét ettem, krumplipürét pl… Teföl nélkül.

    Ja és ami még nagyon nagyon fontos: kenyeret lehet enni,de csakis barnát vagy félbarnát, és sohasem frisset, az akkor még magas élesztő tartalma miatt. A lényeg,hogy kb 1 napos kenyérből már lehet enni 1-2 szeletet, de a frisset szigorúan kerülni kell!

    Most hirtelen ennyi ami rémlik. Mindenkinek meg kell találnia azt,amit még kibír a szervezete, ezeket ajánlották nekem is az orvosok, és jól be is tartottam, nem is lett semmi gondom. Azért próbálgathattok mást is, ha egyszer nincs belőle baj,akkor utána sem lesz.

    Ja és folyadék folyadék folyadék 🙂 Tea mézzel sokat segít… Én nem vagyok egy nagy ivós/teázós, asszem ez is okozhatta a vesztemet, de megittam akkor napi 4 litert simán 🙂

  17. cemi szerint:

    Ja és persze jobbulást kívánok 🙂 Jó,hogy így vigyázol anyukádra!

  18. Pucci szerint:

    cemi köszönöm szépen sokat segítettél.Már nagyon szenvedek ettől a főzéstől!!!!:)))))))))))))Ha eszedbe jut valami még akkor a putztimi71@gmail.com-on tudunk értekezni!!Nagyon hálás vagyok neked!

Vélemény, hozzászólás?

