Almás krémes

Nagyon kedves barátnémtól, Dóritól kaptam jó pár nappal ezelött egy almás süteményeket tartalmazó recept gyüjteményt. Rögtön átböngésztem és már elsö pillanatban megakadt a szemem ezen a recepten. Valahogy nem igazán tudtam összehozni magamban, hogy miként fér össze az alma, meg a krémes. A krémest magában, csupasz valójában nagyon szeretem. Az almás sütikért rajongók táborát pedig nem igazán erösítem. Persze ettem már nagyon finom almával készült édességet, az almás palacsintát pedig kifejezetten kedvelem, de egy almás pitéért nem szaladnék el a sarokig sem. Juszt is megsütöttem. És milyen jól tettem!!! Az eredmény egy nagyon szaftos, kellemesen omlós, izgalmas sütemény lett. Ez is igazi békebeli, nagymamás ízeket idéz. Meleg szívvel ajánlom kipróbálásra.

 

DSCF3257

 

Tészta:

60 dkg liszt

20 dkg zsír (margarint használtam)

20 dkg cukor

2 tojás

1 cs. sütöpor

2 cs. vaniliás cukor

3-4 e.k. tejföl

Krém:

2 tojás

1/2 l tej

2 cs. vaniliás pudingpor

15 dkg cukor

25 dkg margarin

1 cs. vaniliás cukor

Töltelék:

1,5 kg alma

2 e.k. vaj

10 dkg cukor

fahéj

A tésztát összeállítottam, majd 3 egyenlö részre osztottam és 3 lapot nyújtottam. (Kb. 3-4 mm szélesre) A lapokat egyenként sütöttem meg, elömelegített sütöben, 180°-on. Egész egyszerüen a tepsi hátoldalát megvajaztam és így sültek a lapok. Érdemes nem túl messzire elmenni a sütötöl, mert viszonylag hamar megsülnek a lapok. Azon melegében, óvatosan leszedtem a lapokat és egy tálcára fektettem. Vigyázni kell, mert késöbb, amint kihültek  meglehetösen törékenyek.

Amig  a lapok sültek elkészítettem a krémet, amihez legelöször a fél liter tejben megföztem a 2 cs. pudingport. Lehúztam a tüzröl és folytonos keverés mellett beledolgoztam a 2 tojást. Teljesen hagytam kihülni. Ez idö alatt a margarint habosra kavartam a cukorral és hideg pudinghoz adtam és homogénné kevertem.

A hülési idö alatt böven van annyi idö, hogy az almákat meghámozzuk és lereszeljük. Vajon megpároltam, a cukorral és a fahéjjal ízesítettem. Addig kell fözni az almát, míg a leve teljesen elfö.

A kihült tészta lapot abba a tepsibe fektettem, aminek a hátán sütöttem. Az elsö lap tésztára rákanalaztam a krémet és simára igazítottam. Majd újra tészta következett, aminek a tetején az almát osztottam és simítottam el. Végül lefedtem a 3. tésztalappal. Letakartam és másnapig hagytam, hogy a tésztalapok megpuhuljanak. Mindenképp elözö nap kell elkészíteni, mert amint már említettem, a lapok kicsit megkeményednek hülés után.  Viszont másnapra tökéletes, puha tésztát fogunk a tepsiben találni.

Kockára vágtam és porcukrot szórtam a tetejére. Citromfüvel díszítettem.

Reklámok
Kategória: sütemények | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

7 hozzászólás a(z) Almás krémes bejegyzéshez

  1. trinity szerint:

    Tényleg csodás!!! Én tudtam, hogy a krém és az alma nem zárják ki egymást-sőt!!!
    Ezen a szép piros tányérkán kérem szépen!!:DD

  2. Limara szerint:

    Nekem nagyon tetszik! Sajnos az én fiaim nem szeretik az ilyen krémes sütiket, bár ha nem kapnak mást…! :))

  3. stampoasis szerint:

    te mindig olyan finom és szépséges süteményeket tudsz sütni! ez a békebeli nagymamás is nagyon finom lehet. sajnos nekem túl macerás, úgyhogy én az ilyenbe bele sem kezdek.

  4. ChefViki szerint:

    Hát ez gyönyörű! Ez a kép, kinyúlok!

    Múlt héten én is Dóri gyűjtéséből készítettem a francia almatortát 🙂 Az is amolyan békebeli ízű volt 🙂

  5. szepyke szerint:

    Hu, de szép kép már megint, még mindig és hol van még a csoda vége!:))))

  6. seema szerint:

    nyami!!! megvan a vasárnapi sütemény! most kaptam vagy 3 kiló almát! ideje feldolgozni! jónak tűnik a recept!

  7. Gyöngyi szerint:

    Ancsika! Nem lehetne változtatni ezen a fekete hátteren? Olyan lehangoló.. Nehezen is olvasható, és csak szomorú leszek tőle. A sütifotó csodás, mint mindig, biztos finom is volt!

Vélemény, hozzászólás?

