portugál szüzpecsenye fokhagymával és fehérborral

 Carne de Porco com Alho e Vinho

/Elsö randim a portugál konyhával/

 

Tegnap este még halvány fogalmam sem volt, hogy mi lesz a sorsa a két gyönyörü szüzpecsenyének, amit vasárnapi ebédnek szántam. Nokedli barátnémmal is értekeztem a neten, hátha neki van valami jó ötlete. Volt is, tetszett is, de én valami különlegesre vágytam. Keresgéltem a neten és rábukkantam erre a portugál ételre, ami elsö olvasatra már nagyon szimpatikusnak tünt. Bevallom, hogy még sosem készítettem portugál ételt, így én is kíváncsian vártam az eredményt. Olyannyira nem okozott csalódást, hogy ezután már tudatosan fogom keresgélni a portugál konyha remekeit. A hús puha volt,  omlós és akkor a sürü, illatos szaftról még nem is beszéltem. Sütöben sült burgonyát készítettem hozzá, de legközelebb ezt el is hagyom, mert jobb lenne puha, fehér kenyérrel tunkolni, mártogatni a fenséges szaftot.

 

DSCF3312

 

 

1 kg sertés szüzpecsenye

4 gerezd fokhagyma

300 ml fehérbor

2 szegfüszeg

1 babérlevél

pirospaprika

só, bors

olivaolaj

paradicsompüré

 

A húst kb. 2×2 cm-es kockákra vágtam. Sóztam, friss borsot tekertem rá. Rányomtam a fokhagymákat, hozzáadtam a babért és a szegfüszeget és megszórtam pirosparikával. Felöntöttem a fehérborral, majd folpack-al letakartam és betettem a hütöbe. Néhány órát ajánlatos a pácban tartani, de még jobb egy éjszakán át.

Leszürtem a húst, de a páclevet felfogtam – erre késöbb szükség lesz! Egy serpenyöben olivaolajat (kb.4-5 e.k.) hevítettem, egészen forróra, majd a húst ropogósra pirítottam benne. Amikor a hús már szemmel láthatóan szép barna volt, ráöntöttem a marinálólevet, hozzákanalaztam 1 kis doboz paradicsompürét. Azonnal besürüsödött a szaft, így kb. 1,5-2 dl vízzel kicsit hígítottam rajta. Lefedtem és lassú tüzön rövid ideig még pároltam. Egészen addig, míg a hús omlós nem lett. Öszintén ajánlom mindenkinek. Nem fogtok csalódni!

Reklámok
Kategória: föétel, portugál | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

4 hozzászólás a(z) portugál szüzpecsenye fokhagymával és fehérborral bejegyzéshez

  1. stampoasis szerint:

    hmmmmmmm…. fokhagyma, paradicsom, szegfüszeg – csak valami fantasztikus születhetett belöle!!

  2. trinity szerint:

    Tunkolom a képernyőt:DD Csodás!!

Vélemény, hozzászólás?

