Juharszirupos tökös tészta kéksajttal

Komolyan mondom, elsö olvasatra azt mondtam, hogy nekem ezt a tésztát ki kell próbálni. Azt nem mondom, hogy nem tünt bizarrnak, de valamiért megfogott. Elökaptam egy hokkaidó tököt és hatalmas eröfeszítések árán széttrancsíroztam. Ez vette el a legtöbb idöt, – különben 20-25 perc alatt elkészül. Mindenképp alkalmas egy gyors vacsorára, esetleg ebédre. Csak elöre szólok, hogy az ízlelöbimbókat fel kell készíteni a mindent betöltö ízorgiára. Valami fenséges; ahogy a juharszirup rákaramellizálódik a tökre, tökéletes egységben a zsályával, koronaként pedig a kéksajt semmivel össze nem tévesztendö íze. Nagyon egyszerü és gyors étel, mindenképp megéri a kevés befektetést. A receptet itt találtam.

010

Fussili tészta

2-3 e.k. olivaolaj

1 közepes vöröshagyma

3-4 e.k. juharszirup

hokkaidó tök

1-1,5 dl eröleves

friss zsálya

1-2 e.k. barna cukor

1/4 t.k. fahéj

só, bors

kéksajt (Gorgonzolát használtam)

pirított tökmag (opcionális)

tökös

A tésztát, sós, olajos vízben kiföztem. Míg a tészta fött, az olivaolajon üvegesre pároltam az apróra vágott hagymát, majd az egész apróra felkockázott tököt is rátettem. Pár percig együtt pirítottam, ekkor nyakonöntöttem a juharsziruppal és megszórtam a barna cukorral. Sóztam, borsoztam. Rátettem az apróra vágott zsályát és megszórtam a fahéjjal. (mennyei illatok töltötték be a konyhát!) Felöntöttem az erölevessel és puhára pároltam a tököt. (nem álltam meg és folyamatosan kóstolgattam) Amikor a tök megpuhult, összekevertem a tésztával, tányérra halmoztam és a tetejét megszórtam morzsolt kéksajttal.

Kategória: sajt, tészta étel, zöldség | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

12 hozzászólás a(z) Juharszirupos tökös tészta kéksajttal bejegyzéshez

  1. Wise Lady szerint:

    Aha, ez tökéletes lehet, holnap kipróbálom!

  2. stampoasis szerint:

    nagyon izgalmas kombináció – tök-juharszirup-kéksajt-zsálya-fahéj *nyamnyam*. most azon töröm itt a fejem, hogy mr. nokedlit hogyan vegyem rá a tökre? az erkélyen még várakozik 3 kisebb darab, de attól tartok aa hétvégi tökorgia után nem sok esélyem van:-(

  3. trinity szerint:

    Erre beneveztem volna….Nagyon pikáns-nem mondanám bizarrnak….A kis M. mit szólt hozzá???
    A fotóid meg napról napra szebbek. Ez már a tökély!!

  4. Limara szerint:

    Milyen izgalmas!:) Már csak zsályát kellene valahonnan keríteni, sajnos kipusztult az enyém és sehol nem kapok!

  5. scofield szerint:

    hmmm. a képe nagyon jó:) ez már az új gép?

  6. reiki szerint:

    tök és juharszirup?!!! egy kicsit bizarrnak tűnik nekem, de kipróbálom!!!

Vélemény, hozzászólás?

