mézeskalács muffin

Ezt a receptet is újságban találtam és már meséltem pár poszttal elöbb, hogy nem bírok magammal – nem tudom kivárni az adventi idöt. Idöröl-idöre valamilyen kényszertöl hajtva sütöm a karácsonyi hangulatot idézö sütiket. Ma is boldogsággal töltött el, amikor a sütöböl kiszabadultak a minden bánatot feledtetö illatok. Egyszerüen imádom! Talán így próbálom kompenzálni, hogy kint ragyogóan süt a nap, olyan mint, ha tavasz lenne. Pedig már javában hidegnek kéne lenni, esetleg némi havacskával füszerezve, hogy kellöképpen tudjunk készülni az év talán legszebb idöszakára.

010

150 g cukorrépa szirup

125 g vaj

50 g barnacukor

250 g liszt

2 tk. sütöpor

1 e.k. kakaópor

1 tk. mézeskalács füszer

100 g vágott mandula

2 tojás

sárgabarack zselé v. lekvár

marcipánmassza

pisztácia

A sütöt elömelegítettem 180°-ra és kibéleltem papírkapszlikkal a muffinsütö formát. A cukorrépa szirupot, a vajat és a barna cukrot egy lábasban összemelegítettem, addig, míg a vaj és a cukor el nem olvadt. Lehütöttem. Hozzáadtam a lisztet, sütöport, kakaót, mézeskalács füszert és a mandulát, kicsit elkevertem, majd robottal egyenként hozzákevertem a tojásokat. A tésztát elosztottam a muffinsütö mélyedéseiben, majd mindegyik tetejére kanalaztam egy kanálka baracklekvárt. 25 percig sütöttem öket. Közben a marcipánmasszát vékonyra nyújtottam és apró csillagokat szaggattam belöle. A marcipán csillagokkal és pisztáciával díszítettem a kisült muffinokat.

Kategória: Advent, Muffinok, sütemények | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

21 hozzászólás a(z) mézeskalács muffin bejegyzéshez

  1. szepyke szerint:

    Megint milyen szépek, és milyen illatosak lehetnek!:)

  2. ChefViki szerint:

    Hm, micsoda illatok lehettek nálatok!!

    Gyönyörűek!

  3. Karulino szerint:

    gyönyörűek a felhőcskék is, és ez is. Hmmm

  4. Puszedli szerint:

    Nagyon szép a kép, ide érződik az illata!

  5. trinity szerint:

    Ancsikám,
    ilyet kell vinnem az adventi vásárra szombaton! Nagyon szuper!!!Megvettem:DDD
    A fotó művészi- gratulálok!!!!!

  6. csongi szerint:

    Szia! Gyönyörűek, én is vittem, pénteken adventi vásár a Gergő sulijában, megvan mit készítek. Köszönöm!

  7. csongi szerint:

    Segítség! Most vettem észre, hogy kell bele cukorrépa szirup. Hol beszerezhető, mivel helyettesíthető? Előre köszönöm a segítséget!

    • ancsika1 szerint:

      Andi! köszi!
      úgy hiszem, otthon ezt melasznak hívják. Azt nem tudom, hogy hol lehet beszerezni, de nézz utána a Google-ban. Vagy esetleg valamilyen bio boltban???? Így próbáld meg!

  8. balga belga szerint:

    hmmm. nem rossz. de a répa szirup feladja a leckét. Ilyeneket itt nem lehet kapni. amúgy írtam neked rákot

  9. csongi szerint:

    Melaszt Győrben? Sajnos kizárt, egyszer már kerestem egy Nigella recept miatt, de ne tudd meg milyen hülyén néztek rám. Szerinted ha mézet használok helyette?

    • ancsika1 szerint:

      Andi próbáld meg! Bár a méz nem annyira sürü, mint az a szirup, amit én használtam. Majd meglátod. hogy milyen lesz a tészta állaga; legfeljebb kicsit több lisztet használj, ha híg lenne. Biztosan nem fogja a méz sem elrontani 🙂
      Mindenképp számolj be!!!!!

  10. csongi szerint:

    Rendben! Holnap próbasütés.

  11. csongi szerint:

    Meg volt a próbasütés. Katasztrófa lett, igaz itthon elfogyott. Igazad volt, a méz miatt több liszt kellett, de hogy még ez sem volt elég? Nagyon lisztesre nem akartam. Feljöttek a sütik, aztán frankón elterültek, de az illatuk és az ízük nagyon jó volt! Az adventi vásárra már nem próbálkoztam. 😦

Vélemény, hozzászólás?

