a tökéletes kakaós csiga

Furcsa játékot játszik velünk a természet. Napok óta dacol a napsugár a naptárral. Szikrázóan szorja sugarait, örömöt és vidámságot csal ezzel az emberek arcára. Mindenki igyekszik kihasználni a jó idöt és a lehetö legtöbb idöt tölteni a szabadban. Töltekezünk, mert ki tudja milyen hosszú idöre kell ezt az isteni ajándékot elraktározni, míg tavasszal újra élvezhetjük. Sokan mondják: lesz ennek még böjtje – de ez korántsem biztos. Ami biztos, hogy én élvezem és nagyon jól érzem magam töle. Tele vagyok energiával, ezért olyan dolgokra is képes vagyok, amikre ebben az idöszakban sosem. Ebben az esetben speciel arra, hogy este 7 után voltam olyan elvetemült és nekiálltam dán vajas tésztát készíteni, hogy másnap reggel valami finom csipegetni való kerekedjék belöle. Azt még nem tudtam, hogy mivel fogom tölteni; hirtelen ötlettöl vezérelve döntöttem a kakós csiga mellett. Pontosan tudtam, hogy a tészta tökékéletes, így bíztam abban is, hogy jó lesz csigának is. Beváltotta a hozzáfüzött reményeimet. Ezentúl csak és kizárólag vajas tésztából fogok kakaós csigákat sütni.

 

kakaós

 

A tészta receptje itt található. (újfent köszönet érte Limarának!)

Más dolgom nem volt, mint elözö este 10 perc alatt elkészítettem a tésztát, hidegre tettem és reggel  a nyújtási procedúra után a vékonyra nyújtott tésztát most nem vágtam fel, csak megkentem olvasztott vajjal, majd megszórtam porcukorral kevert kakaóporral. Kb. 2 ujjnyi vastag szeleteket vágtam, eligaztgattam, majd sütöpapírral bélelt tepsiben kelesztettem öket, végül kisütöttem. Aki mennyei élvezetekre vágyik mindenképp próbálja ki!

 

Vissza a napocskához és a jó idöhöz:

ilyen még nem volt sosem, hogy a margaréta bokrom novemberben is ontja virágait. Most pedig melengeti a lelkemet, akárhányszor rápillantok. Olyan üde és gyönyörü, mint nyáron. Mindenképp megörökítésért kiáltozott. Tudtam ennek ellenállni? Ugye, milyen szép?

 

m. coll

coll

 

001

Kategória: kelt tészta, kert, pékség, sütemények | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

14 hozzászólás a(z) a tökéletes kakaós csiga bejegyzéshez

  1. trinity szerint:

    Ancsi, beájultam…..Már nemcsak a sütid, de a többi fotód is!!!! Nagyszerűek! Gratulálok!!!!!!

  2. ORsolya szerint:

    nagyon szépek a fény-árnyék-összejátszások a virágokon. örülök ám nagyon, hogy ilyen jól kezeled az új csodamasinádat;-) a kakaóscsiga engem mindig a gimnáziumi évekre emlékeztet, minen reggel azt vettem a sarki kisboltban. én kelttésztából szoktam, de legközelebb majd ebböl a csoda-tésztából tesztelem-

  3. szepyke szerint:

    Ancsi, imádom a képeidet!
    És a kakaós csigádat is imádom, vagy imádnám!:)

  4. Wise Lady szerint:

    Ezek tényleg tökéletesek! A fotók pedig gyönyörűek.

  5. belgasagok szerint:

    ezek a képek:) látom legközelebb a fotózást is meg kell vitatnunk:)

  6. Gabriella szerint:

    GyönyörÜ képek. Nézz be hozzám, küldtem valami… :-))))

  7. csongi szerint:

    Nyammmi, szerintem is vajas tésztából a legfinomabb a kakaós csiga, én hajtogatott vajas tésztából szoktam, csak hát időigényesebb, mint sima kelt tésztából. A fotóid megint gyönyörűek!

Vélemény, hozzászólás?

