stracciatella felhök

Kicsit megkésve, de végre eljutottam odáig, hogy elkezdtem sütni a karácsonyi, adventi Plätzcheneket (aprósütiket). Ilyen még tényleg nem volt, hogy ennyire elmaradjak a sütéssel, de más dolgok most fontosabbak voltak. Azért van ám lelkiismeretfurdalásom rendesen. Idén ezzel az egyszerü, nagyon gyorsan elkészíthetö, habkönnyü édességgel nyitom a sort. Aztán szépen, sorban holnaptól jönnek a többiek.

 

004

 

3 tojás fehérje

75 g finom cukor

1 cs. vaniliás cukor

50 g porcukor

1 e.k. étkezési keményítö

100 g vágott mandula

100 g csoki forgács

A tojás fehérjéket kemény habbá vertem, majd fokozatosan hozzáadtam a cukrot és a vaniliás cukrot, közben folyamatosan vertem tovább a habot. A porcukrot és a keményítöt beleszitáltam a habba és óvatosan elkevertem. Ugyanígy kevertem hozzá a mandulát és a csoki forgácsot is. A sütöt elömelegítettem 130°-ra (légkeveréses) és egy sütölapot sütöpapírral kibéleltem. Két kiskanál segítségével kisebb dió nagyságú halmokat tettem a sütölapra és kb. 20-25 perc alatt megsütöttem. Kb. 50 db lesz belöle. Rácson hagytam teljesen kihülni, majd olvasztott csokoládét csurgattam a tetejére.

Kategória: édességek, Karácsony | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

17 hozzászólás a(z) stracciatella felhök bejegyzéshez

  1. Garffyka szerint:

    Ancsika drága, küldök postagalambot és fordultával kérek szépen néhányat ezekből csábító felhőcskékből 🙂

  2. Wise Lady szerint:

    Jó recept! Eltettem.

  3. Vivi szerint:

    Szia!
    eloszor is el kell mondanom nagyon tetszenek a felhocskeid, meg fogom csinalni oket en is. azt szeretnem kerdezni hogy te ezeket hosszabb idore hogyan tarolod (felteve ha marad beloluk hosszabb idore ;-)) femdobozban? vagy ott megpuhulnak? lehet buta kerdes de en feltettem 🙂

    • ancsika1 szerint:

      Vivi! elöször is köszönöm! Másodszor: mindíg, minden karácsonyi aprósütit fémdobozban tárolok. Ezek a sütemények szinte egytöl egyig bírják a 2-4 hetet, tehát egész adventen keresztül szinte frissek maradnak a fémdobozban. Én voltam abuta, hogy nem írtam a tárolásukról. Köszi, hogy figyelmeztettél!

  4. reevi szerint:

    jaj :D:D:D ezek nagyon édesek 🙂 szószerint…

  5. trinity szerint:

    Már nagyon vártam, hogy láthassam…..Ancsi, ezek is lenyűgözőek!!!

  6. szepyke szerint:

    Keményítő nélkül hogy viselkedne?

    • ancsika1 szerint:

      hát Szepykém! nem tudom! Szerintem nem lenne semmi baja. Van egy pár ilyen tojás fehérjés sütim, amiben nincs keményítö és jól bírják. Próbáld meg! Finom lesz az keményítö nélkül is! 😉

  7. trinity szerint:

    Kukkants be hozzám, légyszi:)))

  8. Vivi szerint:

    Szia! Koszonom a valaszod 🙂 en is a karacsonyi sutiket femdobozban szoktam tarolni, de mivel ez olyan habcsok fele nem tudtam hogy nem e puhul meg… de talan nem is gond… mindegy a lenyeg hogy lehet 😉

  9. Magos Judit szerint:

    Mar ezt is megcsinaltam, nagyon finom!!!

Vélemény, hozzászólás?

