narancsos céklaleves

Várakozáson felüli sikert arattam vele. Tudni kell – bár azt hiszem egy párszor említettem már – az én családom nem fogad minden újítást kitörö örömmel. Ezzel a levessel is úgy voltam, hogy végszükség esetén nekem kell megennem majd az egészet. Ehhez képest nem gyöztek dícsérni, de többnyire csak a kanalak csörgése árulkodott arról, hogy mégis ízlik mindenkinek. Amikor pedig az üres tányérokat szedtem le még hangot is adtak elégedettségüknek: “nem is gondoltam volna, hogy ez ennyire finom!”

“ugye, fözöl ilyet máskor is!?” Ettöl nem is várhatnék többet!

És való igaz, fantasztikusan finom, szívmelengetö leves. Egyszerre édes és savanykás, de pikánsan csípös is a sokféle füszertöl. Azt gondolom, még egy ünnepi asztalon is megállná a helyét. Aki jót akar magának, mindenképp kóstolja meg!

 

010

 

300 g cékla (fött, vagy sütött)

200 g fött krumpli

1/2 l narancslé

kb. 200 ml zöldség v. eröleves

100 ml Sherry (opcionális)

1 t.k. örölt gyömbér

1/4 t.k. fahéj

1/4 t.k. Cayanne bors

Creme fraiche (sürü tejföl)

metélöhagyma

 

A fött céklát és krumplit a narancslével pürésítettem. Szitán átpaszíroztam egy lábasba, majd felöntöttem annyi erölevessel, hogy viszonylag hígabb, de még elég sürü levest kapjak. Felföztem a levest, közben ízesítettem, a fent említett füszerekkel. Nagyon sürün kóstolgattam. 🙂 – egyszerüen nem tudtam abbahagyni. Csak egyet rottyant és azonnal tányérokba szedtem. Mindegyik tányér leves közepére pöttyintettem egy kanálnyi creme fraiche-t és spirálisan elkevertem benne. tetejét metélöhagymával  díszítettem.

Kategória: elöétel, gyümölcs, levesek, zöldség | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

29 hozzászólás a(z) narancsos céklaleves bejegyzéshez

  1. Flat Cat szerint:

    Ez nagyon izgalmasan hangzik! Az összes hozzávalót szeretem, úgyhogy a végeredmény csakis finom lehet! 🙂

  2. Wise Lady szerint:

    Igen, nekem is tetszik. Feltétlenül kipróbálom majd.

  3. csongi szerint:

    Recept mentve! Miért nem tudok neked emailt küldeni??? Már a második levelemet nem küldte el a rendszer. Megváltozott az email címed? Írj légyszi, az enyém nem változott. Msn-em bedöglött, ne haragudj, ezért nem tudtam reggel jelentkezni, erről is írtam a levélben 😦

  4. stampoasis szerint:

    hmmmmmmm;-) ez a narancsos cékla gyömbérrel nagyon izgalmas lehet! ennél most csak az izgatja a fantáziámat jobban, hogy hogyan döntötted meg a cvéklaleveses tálat – anélkül, hogy az a szép terítö piros lett volna?

  5. lúdanyó szerint:

    De jó és pont van még ennyi sült cékla a hűtőben 🙂 Mintha csak erre vártak volna!

  6. Edit szerint:

    Nalam is itt a sok cekla, egyszeruen imadom…
    Ezzel biztos kiprobalom!

  7. Magos Judit szerint:

    Kiprobaltam, nagyon finom!!!

  8. ChefViki szerint:

    Ebbe nagyon szívesen belelógatnám a kanalamat, pedig nem vagyunk hej de nagy barátok a céklával 🙂

    De újabban egyre inkább kacérkodom a cékla gondolatával…

  9. trinity szerint:

    Micsoda gyönyörű szín ez, Ancsi!!! Én is belekanalaznék!!!

  10. duende szerint:

    Istenien néz ki Ancsika! 🙂 Én is kipróbálom majd, imádom a céklát levesnek. (Én is céklalevest főztem ma! 🙂 🙂 )

  11. sedith szerint:

    Naná, hogy céklaleves! 🙂 Még pár hónappal ezelőtt is, azt hiszem, kicsit berzenkedtem volna a narancs-cékla páros ellen, de most már teljesen jónak képzelem. Ha finom nyersen, mandarinnal és pomeloval (lásd a koktélomat), levesnek is csak klassz lehet. Amúgy meg rengeteget változott az ízlésem az utóbbi időben, régebb el nem tudtam képzelni a gyümölcs-hús párost, mostanra pedig egyre több ételt készítek a kettő kombinációjával. 🙂

  12. sedith szerint:

    Amúgy Duende is céklalevest főzött tegnap, teljesen beindultunk!

    • ancsika1 szerint:

      Sedith! bizony tényleg nagyon finom a cékla! A másik pedig, hogy valóban merésznek kell lenni és nem szabad ódzkodni az új ízek kipróbálásától!
      Láttam én is Duende levesét!
      Éljen a cékla! 🙂

  13. Garffyka szerint:

    Ohhh, nyögdécselek a gyönyörűségtől! Ancsika, ez vmi fantasztikus lehet!
    Most azon törpölök, hogy adjam el majd a családomnak, főleg Manónak 🙂

  14. Magos Judit szerint:

    Ezt ki kell probalni!!!! Egyszeru, gyors es hihetetlenul finom. /Bar ezt mar tegnap is irtam / En friss gyomberrel keszitettem , mert orolt nem volt itthon.

  15. lúdanyó szerint:

    Na, én is kipróbáltam 🙂 Annyit változtattam rajta, hogy volt itthon pár szem édesburgonya, ezért azt főztem meg a leveshez. Zöldségleves helyett a krumpli főzővizével higitottam. Nagyon finom lett, most itt kanalazom a gép mellett 🙂 Szinte édességszámba megy így elkészítve.

Vélemény, hozzászólás?

