c h o c o c o c o

Az ötletet egy külföldi gluténmentes oldalon találtam. Rendesen átalakítottam, mert szerencsére nekünk nem kell ügyelnünk a hozzávalókra. Sokban nem különbözik a már jól megszokott kókusz golyóktól, de azért mégis. Mert bizony rendesen fel van túrbózva. Annyit azért mindenképp hozzáfüznék, hogy meglehötesen idöigényes és pepecses munka. A vége felé már én is úgy éreztem, hogy falhozvágom, mert ragadt a “tészta”, közben olvadt is a csoki és nem mindíg akarta igazából, hogy golyócskákat formázzak belöle. Aztán rájöttem egy technikára, utána már ment minden, mint a karikacsapás. A végeredmény pedig: a mennyekbe repül az ember, ha szétolvad egy ilyen golyócska a szájában.

 

006-crop

 

a golyó közepéhez:

100 gr kókusztej

200 g fehér csokoládé

100 g kókusz reszelék

a burokhoz:

250 g kekszmorzsa

100 g porcukor

100 g kókusztej

1 fiola rumaroma

2 t.k. vaniliakivonat

200 g reszelt csokoládé

2-3 e.k. kakaópor

a forgatáshoz:

kókusz reszelék

020 

A fehércsokis, középsö részhez elöször a kókusztejet egy kisebb lábasba tettem, hozzátördeltem a fehér csokoládét és csak addig melegítettem, míg a csoki fel nem olvadt. Egy kisebb tálba kanalaztam és amikor szinte hidegre hült, hozzákevertem a kókuszt és betettem a mélyhütöbe, hogy hamarabb dermedjen. A kekszet a késes aprítóval finomra daráltam (jó módszer még, hogy nylonzacsiba tesszük és a nyújtófával össztörjük – kiélhetjük agresszív hajlamainkat is! hi-hi ) Szóval; a kekszmorzsát egy tálba tettem, az összes többi hozzávalóval együtt és összegyúrtam. Ezt is betettem a hidegre, de csak a hütöbe. Ha keménynek ítéljük a csokis massza állagát, 1-2 kanálnyi tejjel lazíthatjuk. De ne legyen nagyon lágy, mert az sem túl jó! Amikor a fehér csokis massza megdermedt, kb. cseresznye nagyságú golyókat formáztam és egy tálcára tettem. A barna massza is megdermedt idöközben, azokból pedig kb. diónyi nagyságú darabokat csipentettem. Próbáltam annyira szétlapítani, amennyire csak tudtam és a közepére ültettem egy fehér csokigolyót. Ráhajtogattam a barna masszát és golyót formáztam belöle. Idöközben rájöttem arra, hogy egy darabka folpackon nyomtam, lapítottam szét a kekszes tésztát és enyhén vizes kézzel. Így sokkal gyorsabban haladtam és nem ragadt mindenhová. Érdemes azonnal a kókusz reszelékbe forgatni, mert több kókuszt tud felvenni, ha még nedvesebb. Hütöben 1-2 hétig gondnélkül eltartható, bár efelöl kétségeim vannak. Tuti biztos, hogy mindenki rájár, amíg egy csepp kókusz morzsát is talál a dobozban.

Reklámok
Kategória: Advent, édességek, Karácsony | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

20 hozzászólás a(z) c h o c o c o c o bejegyzéshez

  1. Emese szerint:

    Kiprószálom:D köszi! minden kókuszosért odavagyunk:D

  2. trinity szerint:

    Ancsikám,
    gurits rajtuk egy nagyot, hogy idáig elérjen!!! Ne egyet, mert az elveszik könnyen, tudod:)))))
    Ámulok a fotón megintcsak….

  3. csilla szerint:

    Nem “meglehötesen”, hanem möglöhetõsen 🙂 Égy szögedi

  4. Saláta szerint:

    🙂 nagyon szépek! de tényleg időigényes! mondjuk a kép alapján megérte a fáradozást!

  5. Limara szerint:

    Kérek szépen! 🙂

  6. Kata szerint:

    Nagyon tetszik:))

  7. ChefViki szerint:

    Húha, ez igen meggyőző! Gyönyörűek! Fene a pepecselést, ez igazán megérte!

  8. duende szerint:

    Hűűűűűha! Azttaaaaaa meg izé!
    Az a fölső fotó… most lehidaltam!
    Ancsika, Te egy igazi Művész vagy! 🙂

    A dal a Tiéd, nin cs mese. Neked küldöm! .)

    Csodálatos…

  9. szepyke szerint:

    Ancsika, gyilkosak ezek a képek!
    Imádom a kókuszt. És ezek a képek, meg egyáltalán…
    Majdnem megnyaltam a képernyőt!:)

  10. csongi szerint:

    Nagyon guszták! Ki is fogom próbálni, imádjuk a kókuszos süteményeket.

Vélemény, hozzászólás?

