kumquats gyömbérzselében

A kumquats tisztességes magyar nevén koktél narancs. Kicsit fanyarabb mint a nagy testvére, viszont kiválóan lehet vele díszíteni, gyümölcs saláták remek összetevöje, de megállja a helyet húsok mellett köretek kiegészítöjeként is. A receptet újságban találtam és nagyon megtetszett. Lazításként felüdülés volt a sok sütemény között elkészíteni. Rengeteg benne a gyömbér, így még az egészségünket is szolgálja, nem csak a szemnek szép. Hütöben, letakarva kb. 1 hétig eltartható.

 

026

 

150 g gyömbér

0,4 l víz

250 cukor

1/2 lime

80 g kumquats

25 g zseléfix szuper

page 

A gyömbért meghámoztam, vékonyan felszeleteltem és egy lábaskában a vízzel és a cukorral felforraltam. Lefedtem, visszakapcsoltam a höt és 10 percen keresztül csak gyöngyöztettem. Hozzáfacsartam a fél lime levét, majd leszürtem egy méröedénybe. Ha nem lenne 1/2 l, vízzel kipótolható. Az apró narancsokat alaposan megmostam és felszeleteltem. A gyömbér szirupot beleöntöttem egy lábasba, habverövel hozzákevertem a zseléfixet és kb. 2 percig föni hagytam. Beletettem a narancs szeleteket és további 1 percig föztem. Egy négyszögletes (15×20-as) lapos edénybe öntöttem – a folyadéknak legalább 1,5 cm magasnak kell lennie. Fogpiszkálóval elrendezgettem a gyümölcs szeletkéket és 2-3 órára – jobb egy éjszakára – hütöbe tettem. Tálcára borítottam és kockákra vágtam.

Kategória: Advent, édességek, gyümölcs | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

7 hozzászólás a(z) kumquats gyömbérzselében bejegyzéshez

  1. Magos Judit szerint:

    Biztos hogy megcinalom!!

  2. ORsolya szerint:

    wow! de csodás lett! nekem van egy kumquats-fám, tele volt gyümölccsel, de az volt ráírva a cetlijére, hogy emberi fogyasztásra nem alkalmas:-(

  3. Thrini szerint:

    Eszküszöm, hogy normális vagyok!!!! Hidd el nekem Ancsika! De percekig nézem a fotókat, mint a hülye gyerek!! Annyira ízléses képeket csinálsz, a minősége pedig!!!! A receptet is elolvasom, ha meguntam a képnézegetést! :))

  4. trinity szerint:

    Ó, ez valami eszméletlenül dekoratív!!! Épp ahogy tegnap Duende írta, az a kategória díszítésben. Nagyon tetszik!!

Vélemény, hozzászólás?

