Butterplätzchen – karácsonyi vajaskeksz

Nincs új a nap alatt! Minden évben kerül az adventi dobozokba ebböl a kekszböl is, böségen. Tavaly már beírtam a receptet, így ezt most nem teszem újra. Sajnos nem változott a helyzet alapanyagok tekintetében, mert a hozzávalókat  nem lehet beszerezni M.o.-on 😦 de még a szomszédos sógoréknál sem. (felderítö csapatot küldtem oda, onnan tudom) Ennek a keksznek az alapja a Butterschmalz – vajzsír. Ha valaki tudja, hogy esetleg mégis kapható, kérem írja meg! A másik, szintén “ismeretlen” elem az Arrak aroma. Ez ad egy semmi mással össze nem téveszhetö aromát a keksznek. Remélem senki nem fog megharagudni azért, hogy mégis feltettem a receptet, de szerettem volna ezt is megmutatni.

013

 

Szorgos, két kis kéz segítette a munkámat

coll015

Kategória: Advent, édességek, Karácsony, sütemények | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

30 hozzászólás a(z) Butterplätzchen – karácsonyi vajaskeksz bejegyzéshez

  1. duende szerint:

    Fáradhatatlan vagy, Ancsika! 🙂
    De hát akinek ilyen csodálatos segítsége van ugye… 🙂
    Nagyon szépek lettek a kis sütik!

  2. cecilia szerint:

    Szerintem a “vajzsír” az Mo.-on is van. Bioboltokban kapható tisztított vaj, ghi v. van ahol úgy hívják, h. vajalja stb. No nem biztos!!Én megpróbálom azzal.

    • ancsika1 szerint:

      cecilia! hogy öszinte legyek erröl fogalmam sincs. Szerintem a ghi egész biztos nem az. A vajzsír, amit én használok egy sokkal keményebb állagú, sárgásabb színü, mint a vaj. Azért majd kérlek, oszd meg a tapasztalatod, talán más is okulhat belöle. Köszi!

  3. Gyöngyi szerint:

    Ancsika, ha már itt nem tudjuk elkészíteni, megadom a címem, küldhetnél ilyen csodás kekszet:) Gondolom, ha jól el van dugva, kitart karácsonyig is:)

  4. Gizi szerint:

    Csodálatosak lettek, na de nem is csoda ilyen kis szorgos segítséggel kiegészülve!!! Szerintem Pesten Indiai, vagy Arab üzletben lehet kapni mindkettőt!!!

  5. szepyke szerint:

    Jah, kérem, akinek ilyen segéde van… Így könnyű!:)

  6. balga belga szerint:

    es akkor most MAx miért nem legozik:)

    • ancsika1 szerint:

      mert a lelketlen anyja csak karácsonykor fogja neki odaadni az új legókat! 🙂
      Azért abban sincs hiány; gyüri ezerrel! ez csak egy rövidke kitérö volt részéröl

  7. stampoasis szerint:

    nagyon profi kiskuktád van:-) kapós lesz nagyon a lányoknál pár év múlva, ha így kiismeri magát a konyhában;-)

  8. trinity szerint:

    Á, de guszták Ancsika!!!Szorgos kiskuktának puszi!!!
    Ez az arrak-ez tényleg ismeretlen volt Ausztriában, legalábbis Oberwarton. Bécsben valami jobb helyen biztos lett volna….

  9. Wise Lady szerint:

    Nálunk is a kisfiam szaggat 😀
    De rádtromfolok, mert a krumplit meg a férjem pucolja, MINDIG! :DDDD

  10. ancsika1 szerint:

    Lady! alulmaradtam! 🙂 Az én férjem a konyhába csak akkor teszi a lábát, ha megkérdzei, hogy mikor lesz kész az ebéd!?

  11. Limara szerint:

    Na igen, szerintem sem ér a jónépet olyasmivel izgatni, amit itthon nem tudunk elkészíteni! 🙂 🙂 Büntiből muszáj küldened kóstolót! 🙂 A szorgos kiskezek nagyon aranyosak! 🙂

  12. cecilia szerint:

    A vajzsír, a vajból lassú forralással, utána szűréssel kinyerik a zsírt !A vizet és egyéb oda nem tartozó dolgokat ( pl.tejfehérje) ezzel az eljárással eltávolítják, ezért sokkal sárgább és ” zsírosabb”, hiszen a zsírtartalma 99 % . Nem okoskodok,csak bátorítok mindenkit próbálja ki, hiszen még Debrecenben is kapható, ami sajnos nem a gasztronómia fővárosa.Jó sütögetést mindenkinek!

  13. Zsiri szerint:

    Kedves Ancsika!

    A neten kicsit körbenéztem, és az Arrak aromára rákeresve ezt találtam:
    http://www.japart.com/weg/aromat_arakowy.html

    Van címük is, telefonszámuk is, hátha tudnak angolul/németül/egyéb alternatíva 🙂 és hátha le lehet velük seftelni, hogy hogyan tudnának postázni.

    http://www.hobbybaecker.de/index.php/katalog/artikelinfo/613-1-arrak_aroma_100_g_spritzflasche.html

    Ez is egy webshop, lehet rendelni.

    A vajzsírt sajnos nem találtam meg 😦

  14. ancsika1 szerint:

    Zsiri! nagyon kedves vagy, köszönöm szépen! Az az igazság, hogy én hozzájutok még a “sarki kisboltban” is. A lányok nevében szerettem volna tudni, ha esteleg valakit érdekel, akkor ez az információ nagyon hasznos lehet. Köszi mégegyszer 🙂

  15. Nelli szerint:

    Szia Ancsika!

    Szeretnélek meghívni egy szavazásra, de nem találok címet, és nem akarok kommentben belinkelni (az kicsit spam-es lenne). Ha írsz egy emailt a címemre, akkor megírom a részleteket. Köszönöm!

    Üdv,
    Nelli

  16. ancsika1 szerint:

    Nelli! írtam néked! 🙂

  17. Kata szerint:

    Ancsika, én valahol sváb lyány lennék, anyai ágon… Dédnagymamám és nagymamám is úgy hetente-kéthetente sütötték a schmalz-ot, egy csomó vajat addig sütöttek szép lassan, amíg a víz ki nem sült belőle, és azzal sütöttek-főztek. Én is úgy gondolom, hogy azt elő tudnánk állítani akár itthon is. Az az arrak mire hasonlít? (mármint az íze?)

    • ancsika1 szerint:

      Kata ezt sem tudtam, hogy otthon is elö lehet állítani. pedig miért is ne lehetne!? Már nem él anyósom; ö biztos meg tudta volna mondani.
      Az arrak pedig azt hiszem nem hasonlít semmire. Nem konyakos, nem rumos, nem kesernyés. Semmi nem jut eszembe, amihez hasonlítani tudnám. Ha ettél már olyan holland fémdobozos kekszet, amit már otthon is lehet kapni a német bótokban, na abban van arrak. Egy nagyon különleges aromát ad a keksznek.

  18. Garffyka szerint:

    Ancsika drága, ilyen szuper segítséggel könnyű csodafinomat sütni! 😀

Vélemény, hozzászólás?

