amarena tallérok

Ígérem már nem kínozlak benneteket sokáig az adveni aprósütikkel. Lassan a vége felé közeledik a sor; 1 még biztosan lesz, aztán már csak apróbb édességeket, pralinékat szándékszom gyártani. No meg persze az elmaradhatatlan bájgli és zserbó, majd nem utolsó sorban a karácsonyi torta. De addig még van egy kis idö.

 

Off postban szeretnék elmesélni egy rövidke történetet:

tegnap este egy klub esten voltam, ahol karácsonyi ünnepséget tartottunk. Mielött kezdtünk volna, megkértek mindenkit, hogy írjon 1-2 gondolatot a karácsonyról. Hogy miért szép, mit jelent számára és mi is a szeretet!? Aztán ezeket a gondolatokat felolvasták. Érdekes volt hallani a sok szép, néha nagyon is elgondolkodtató sorokat. Az érdekes viszont az volt, hogy senki, de senki – rajtam kívül – nem írt arról, hogy mit is ünneplünk karácsonykor és miért is várjuk annyira. Pedig valójában Jézus születése adja az okot arra, hogy karácsonyunk lehessen és legyen mit ünnepelnünk.

060-crop

 

250 g Creme fraiche

100 g porcukor

1 e.k. cseresznyepálinka

1 t.k. reszelt citromhéj

1 csipet só

300 g liszt

1 üveg Amarena cseresznye

2 tojás sárgája

dekorcukor

 

A Creme fraiche-t, a porcukrot, a pálinkát, a citromhéjat és a csipetnyi sót összekevertem, majd beleszitáltam a lisztet. Összeállítottam a tésztát, majd betettem a hütöbe és egy teljes éjszakára ott is hagytam. Másnap lisztezett munkalapon kb. fél cm vastagra nyújtottam és letakarva jó 10 percig pihentettem. Addig elömeöegítettem a sütöt 160°-ra (légkeveréses), kibéleltem sütöpapírral a sütölemezt és lecsöpögtettem a cseresznyét. A kinyújtott tésztából 4 cm átméröjü korongokat szaggattam, megkentem felvert tojás sárgával, közepére ültettem egy félbevágott cseresznyét és megszórtam a durva cukorral. A meleg sütöben kb. 15-20 percre van szükségük, hogy gyönyörü, arany színüre süljenek.

Kategória: Advent, édességek, Karácsony, sütemények | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

10 hozzászólás a(z) amarena tallérok bejegyzéshez

  1. ORsolya szerint:

    pont ma láttam egy ehhez hasonló receptet ugyanilyen “hagelzucker”-rel megszórva és az jutott eszembe, hogy még sosem láttam a blogokon:-) nagyon csinosak lettek a kis részeges tallérok;-)

  2. trinity szerint:

    Megint egy díjnyertes fotó és sütike!!! Olyan könnyűnek látszanak, biztosan a creme fraiche-től….. Egyet-kettőt bekaphatok???

  3. Gizi szerint:

    Nagyon gusztusosak, és biztosan finomak is!! Nem semmi mennyiséget sütsz az ünnepekre, még olvasni is sok, nem pedig elkészíteni.

    Nem Pesten lakom, így sajnos nem tudok körülnézni az üzletekben. De biztosan lehet itt nálunk is kapni olyan hozzávalókat az előző süteményhez a különböző nemzetek üzleteiben,mert a tv-be már halottam róluk.

  4. Latsia szerint:

    Gyönyörű az édesség!
    Off: bizony sokan elfelejtik a Karácsony igazi ünnepét…:-(

  5. ancsika1 szerint:

    Hát nem is tudom, hogy ök mivégre és mit ünnepelnek!? 😦

  6. Latsia szerint:

    Gondolom az evés-ivást…:-(

    • ancsika1 szerint:

      Latsia! fején találtad a szöget! 😉
      Végülis jó, csak úgy beleélni a világba. Minden csak hozzáállás kérdése. De ez hosszadalmasabb dolog annál, hogy egy gasztroblogon ki lehessen tárgyalni

Vélemény, hozzászólás?

