marcipános mandulás szivek

Úgy terveztem, hogy ezek a szivek lesznek az utolsó aprósütik. Azt gondolom, sütöttem már épp elég nassolni valót az adventi idöben. De ismerjük az örök érvényü mondást, miszerint: soha ne mondd, hogy soha! Ezért én sem ígérhetek semmit! 🙂

 

002-crop

 

150 g liszt

1 t.k. sütöpor

80 g porcukor

csipetnyi só

1 cs. vaniliás cukor

2 e.k. tej

125 g vaj

150 g darált mandula

200 g marcipán massza

200 g porcukor

5 e.k. ribizlilekvár

2-3 e.k. citromlé

50 g vágott pisztácia

 

013-crop 

A lisztet, sütöport és a porcukrot egy tálba szitáltam. Hozzáadtam a sót, vaniliás cukrot, mandulát és a tejet. A hideg vajat apró kockákra vágtam, majd összeállítottam a tésztát. Folpackba csomagoltam és betettem a hütöbe 1 órára. Vékonyra kinyújtottam, lisztezett deszkán, majd sziveket szúrtam ki belöle, amiket sütöpapírral bélelt tepsire fektettem. 160°-ra (légkeveréses) elömelegített sütöben 10 percig sütöttem. Érdemes figyelni, hogy ne égjenek meg! Amikor a szélei kezdenek pirulni, már lehet is kivenni a sütöböl. A marcipánt apró kockákra vágtam, hozzászitáltam 100 g porcukrot és összedolgoztam. Megszórtam porcukorral a deszkát és nagyon vékonyra kinyújtottam a marcipánt. Ugyanakkora sziveket szaggattam, mint a tésztából. A kihült mandulás sziveket vékonyan megkentem a lekvárral és rátettem egy marcipán sziveket. A maradék porcukrot átszitáltam és a citrémevel fényes masszát kevertem. A süteményeket ezzel a mázzal áthúztam, majd megszórtam pisztáciával.

Reklámok
Kategória: Advent, édességek, Karácsony, sütemények | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

22 hozzászólás a(z) marcipános mandulás szivek bejegyzéshez

  1. Wise Lady szerint:

    Hát ezek is csodásak!

  2. Andi/cuki szerint:

    De nagyon szép!:-)) Itt nem lehet rendszeres olvasónak lenn? Mindig lemaradok….

    • ancsika1 szerint:

      Andi köszi! 🙂
      sajnos itt nem tudok olyan panelt betenni, mint a blogspoton. De azt a régi blogomat is figyelem rendszeresen és tudom, hogy kik a rendszeres olvasóim 🙂
      Esetleg, ha valaki tud abban segíteni, hogy ide, a WordPressre hogyan lehet ilyet feltenni, kérem segítsen!

  3. duende szerint:

    Ancsika…. Ezek csodásak! Tudod hogy nem vagyok aprósüti rajongó, de ezt megkóstolnám! Ez isteni lehet! És milyen gyönyörűek! Lehet hogy ez lesz a karácsonyi aprósüti nálam is! Ha kapok marcipánt, persze.
    És én kinéztem nálad régebben egy másik sütit is, szintén már anno a karácsonyra gondolva, azt is vissza kell keresnem.
    Szuper vagy. 🙂

  4. ancsika1 szerint:

    Duenede, annyit dícsérsz, hogy a végén még elbízom magam! 🙂
    Láttad az elözö sütit? az amarénás kekszet???? az is finom!

  5. Belly szerint:

    Csodásak.Imádom a marcipános dolgokat.

  6. trinity szerint:

    Ancsikám, tönkreteszel:))))
    Úgy értem, a pavlovi reflex, tudod…Gyönyörűek, a fotód pedig megint kiállításra érdemes!

  7. Kiskukta szerint:

    Hát ezek is nagyon szépekre sikerültek! És a képek….csodásak, mint mindig!

  8. trinity szerint:

    Ancsika,
    off:
    most sült ki a 3. tepsi nürnbergi-Fanni már az elsőnél megállapította, hogy ez jobb, mint a mi mézeskalácsunk:DD pedig azt is szereti és hát a fiúk kegyetlenül is megdézsmálták:)))) Szóval isteni lett-köszi!!!!

  9. Magdalena szerint:

    Véletlenül idetévedtem … bár, azt hiszem nincsenek véletlenek. 🙂 Naggggyon csábítóak ezek a mandulás finomságok!!! Muszáj leszek legalább egyet-kettőt még elkészíteni karácsonyig.
    Gyönyörűek a fényképek is.

  10. Magdalena szerint:

    Ancsika, ezt a bevonómasszát hidegen vagy melegen kell csinálni? Mindkét módon próbáltam, de kikristályosodott a cukor. Egyébként a süti máz nélkül is mennyei!!! Csak azt nem tudom hová rejtsem(magam elől is!), hogy maradjon belőle karácsonyig.

Vélemény, hozzászólás?

