nürnbergi mézeskalács – második felvonás

Tudom, tudom! azt ígértem, hogy nem lesz több sütike már karácsony elött, de nem rég kaptam ezt az újabb receptet és egyszerüen nem tudtam ellenállni. Ki kellett próbálnom. Kíváncsi voltam, hogy jobb-e mint az én megszokott, jól bevált receptem. Töredelmesen be kell vallanom: nem igazán tudom eldönteni. Mindkettö nagyon finom, de tényleg nem tudom egyértelmüen elkötelezni magam egyik, vagy a másik mellett. Úgy hogy most kóstolgatok folyamatosan, aztán, ha rájövök, elmesélem nektek is. Aki meg kíváncsi és nem tudja kivárni, az járjon utána!

 

002

 

4 tojás

600 g cukor

500 ml víz

1 cs. mézes füszerkeverék

/vagy tetszés szerinti füszerek/

100 g cukrozott citromhéj

100 g cukrozott narancshéj /+ tettem bele vágott fügét/

500 g mandula

250 g liszt

7 db száraz Criossant

7 g szalakáli /szarvasagancssó/

A száraz kifliket a késes robottal teljesen morzsásra kaszaboltam. Az összes hozzávalót egy nagy tálban összekevertem, majd 7 mm0 ostyalapra tettem és egy éjszakára magára hagytam. Másnap 180° ra elömelegített sütöbe toltam és kb. 15-18 perc alatt megsütöttem. A sütö alsó traktusába, egy edénybe vizet tettem, így sültek a mézeskalácsok.

Reklámok
Kategória: édességek, Karácsony, sütemények | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

13 hozzászólás a(z) nürnbergi mézeskalács – második felvonás bejegyzéshez

  1. stampoasis szerint:

    ancsika, ez már több, mint bünbeesés- januártól légy szíves fogyókúra-recepteket posztolni!

  2. trinity szerint:

    Hű,Ancsi….ez is ugyanolyan jól néz ki….Most mi lesz velem???:OOOOO
    Mennyi lehetett súlyra 1 croissant? Nálunk van kisebb és nagyobb is…..

  3. ancsika1 szerint:

    Hát Trin! nem tudom! 😦 Olyan normál méretü volt. Túl nagy semmiképp! 🙂

  4. ChefViki szerint:

    Ránéztem a képre. Aztán elolvastam a hozzávalókat. Nekem már ennyi elég volt, hogy felszedjek 1-2 kilót :-DDD

    Eszméletlen 🙂

  5. Belly szerint:

    Engem is bűnbe viszel.Csodás.
    Ki az a Jan?És milyen az örült fogyókúrája?

  6. chriesi szerint:

    Pont tegnap sült nálam egy adag. Nem akartam már én sem többet sütni…de ezt kihagyni nem lehet! Békés, boldog ünnepeket kívánok neked!

  7. belgasagok szerint:

    nem birsz magaddal:)

  8. balga belga szerint:

    akkor tessék kimenni most már a hóra:)

Vélemény, hozzászólás?

