fehércsokis-nugátos karácsonyi torta

Talán ilyen még sosem fordult elö velem, hogy az ünnepek elött még fogalmam sem volt, hogy milyen torta legyen karácsonykor. Mindíg jó elöre meg szoktam tervezni, összeírom, hogy mit kell hozzá megvásárolnom, aztán megy minden, mint a karikacsapás. Tavaly ugye volt a gyönyörüséges és mennyei finom Mozart torta (amit le is nyúltak képpel együtt, a hozzájárulásom nélkül 😦 ), de én valami újra vágytam. Addig-addig tervezgettem, míg totálisan kiszaladtam az idöböl. Így improvizáltam és egy nagyon finom torta lett a végeredmény. Semmit nem csináltam hagyományosan; kezdve a piskóta alaptól (új recept és nagyon bevált. Ezután csak így fogom sütni a piskótát) a fondantig, amivel bevontam a tortát. Életemben elöször készítettem fondant – jegyzem én sem vagyok telejesen normális, hogy pont karácsonykor állok neki kísérletezgetni. De úgy szép az élet, ha izgalmas. Végülis Tortaimádó ragyogó útmutatását követtem, így a siker garantált volt. A krémekkel pedig azt gondoltam nem fogok nagyon mellényúlni, hiszen a fehércsoki és a nugát házassága harmóniát ígért. Végülis újra sikerült egy remek tortát kreálnom.

 

070-crop

 

A piskótához:

6 tojás

1 cs. vaniliás cukor

220 g cukor

280 g liszt

2 t.k. sütöpor

 

krém I.

600 g tejszín

3 cs. vaniliás cukor

3 cs. habfixáló

400 g fehér csokoládé

 

krém II.

200 g tejszín

1 cs. habfixáló

200 g nugát massza

 

a bevonáshoz:

fondant

a díszítéshez:

marcipán v. cukor díszek

 

023

 

A piskótát egy nagyon régi, öreg cukrász (sajnos már nem él) receptje alapján sütöttem:

a tojásokat a cukorral és a vaniliás cukorral 30 percig!!! folyamatosan kevertem. Így rengeteg levegö kerül a habba, ezzel biztosítva, hogy a kész piskóta magas és kellöen rugalmas maradjon. Sajnos az idöt nem lehet elspórolni, de megéri, mert még életemben soha nem sütöttem ilyen magas és habkönnyü piskótát. A 30 perc keverés után beleszitáltam a sütöporral elkevert lisztet, lazán összeforgattam. Kivajazott, lisztezett formába simítottam a masszát és és 170° ra elömelegített sütöben 25 percig sütöttem. Hagytam teljesen kihülni, majd 3 felé vágtam. Amíg hült a piskóta elkészítettem a krémeket. A 3 pohár tejszínt a vaniliás cukrokkal és habfixálókkal nagyon kemény habbá vertem, közben vízgöz fölött megolvasztottam a csokoládét és a habhoz kevertem. Az elsö lapot ezzel töltöttem meg. A második krémhez szintén kemény habbá vertem 1 pohár tejszínt és a felolvasztott nugátot kevertem hozzá. Ez a krém került a második lapra. Lefedtem a harmadik piskótalappal a tortát és beborítottam az elöre elkészített és kerekre nyújtott nugáttal. Széleit körbevágtam és a maradék nugáttal, valamint cukorral és marcipán díszekkel feldíszítettem a tortát.

Kategória: Karácsony, torták | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

28 hozzászólás a(z) fehércsokis-nugátos karácsonyi torta bejegyzéshez

  1. szepyke szerint:

    Jááááj, de kis helyes!:))

  2. thrini szerint:

    Jujjjjjj de szép!!! A 30 perces keverés nem semmi! :)) Egyszer kipróbálom, bár nem szoktam sűrűn tortán készíteni. Nem tudom csak kétfelé vágni. :(( Te hogy szoktad? Késsel vagy cérnával?

  3. stampoasis szerint:

    ancsikám, szerintem sem vagy normális. márcsak azért sem, mert ilyen csodát normális halandó nem tud. te meg csak úgy csulóból,-)

  4. ancsika1 szerint:

    Látod Noki! mindíg tudtam, hogy valami hibádzik nálam! Most már meg vagyok erösítve a hitemben! 😉

  5. trinity szerint:

    Hát ez az:))) Mondom, egy torta és süti-zseni vagy!!! Tudtam én, hogy a nagy tanácstalanságból mégis valami szuper torta születik!!!!

  6. Latsia szerint:

    Istenem, így a Karácsony utáni első nap, amikortól az ember csak salátát eszik szilveszterig…..idetévedtem és elvesztem!
    Gyönyörűűűűűűűűűűűűű ez a torta, és tuti, hogy a szépségénél már csak az íze lehet jobb!
    Maradt egy szeletke?:-)

  7. Latsia szerint:

    Ja! És nem mondod, hogy “csak” a Mozart tortád képét nyúlták le??? Hát ezek nem normálisak!!!! Minden képed csodaszép!!!!:-))

  8. izlesszindroma szerint:

    Jajj, hát nagyon, gyönyörűségesen szép ez a torta:)))

  9. belgasagok szerint:

    fél óra keverés:) kérem aki ennyire ráér:) kis szódabikarbóna is megteszi:) mindenesetre megint csoda szépet alkottál:) a képet már nem tudom dicsérni, mert tőled már megszokott és elvárt, hogy közelít a tökéleteshez:)

  10. Gabi szerint:

    Uh, ez gyönyörű!

  11. ragadozo szerint:

    Nagyon szép torta, nem kell megkostólnom, látom hogy finom, gratula. Boldog új évet kívánok.

  12. ancsika1 szerint:

    Köszönöm mindenkinek! 🙂

  13. belgasagok szerint:

    annak is eljön az ideje:)

  14. Wise Lady szerint:

    Csodaszép tortát sütöttél! Köszönöm a jókívánságaid, remélem meghitten telt a karácsony nálatok is.

  15. Edit szerint:

    Szerintem tokeletes!
    Emelem kalapom, en nem tudnam 30 percig keverni. Turelem rozsat terem…

  16. Kiskukta szerint:

    Nagyon szépséges! Én is így jártam a fondanttal, kipróbáltam, és elvesztem. Nem azért mert olyan finom, hanem mert olyan jól formálható, kész élvezet díszíteni vele.

  17. Gizi szerint:

    Csodaszép torta!!! Nagyon ügyes vagy, gratulálok!!

    Sikerekben Gazdag, Boldog Új Évet Kívánok Neked és az Egész Családodnak!!!

  18. ancsika1 szerint:

    Köszi Gizikém!
    Én is kívánok Neketek minden jót az új esztendöre!

  19. Orsi szerint:

    Hát ez valami álom! Nálam ez A torta kategória! Gratulálok! 🙂

  20. herceg kriszta szerint:

    Karácsonyra szeretnék én is egy ilyen csodát sütni, de nem tudom hol lehet nugátot kapni.
    Tudnál segíteni?

Vélemény, hozzászólás?

