az én lencsefözelékem

Amióta az eszemet tudom nálunk nincs január elseje lencsefözelék nélkül. Mindenképp enni kell belöle, hogy az új esztendöben gazdagok és szépek legyünk. De szerintem ez csak amolyan népi babona, mert én hiába eszem évröl-évre szorgalmasan az év elsö napján a lencsét: gazdag sem vagyok és szebb sem lettem. Sokkal inkább praktikus okból maradhatott fenn a lencse – legyen az fözelék, vagy saláta fogyasztása ilyenkor: megnyugtatja a gyomrot, az esetlegesen átdorbézolt éjszaka után. Ez tény, mert ifjú és bohó koromban, mikor egész éjjel buli volt, eszméletlenül jól esett a lencse, amikor ki tudtam mászni az ágyból. Mára teljesen elcsitult a vágyam, hogy ilyenképp búcsúztassam az óesztendöt. Sokkal inkább a nyugodt, pihengetös este eltöltésére szavazok. De a lencse még így is jól esik az év elsö napján, ebédre.

006

tetszés szerinti füstölthús

500 g lencse

1 fej vöröshagyma

3-4 babérlevél

só, bors

2 doboz tejföl

mustár

olaj és liszt – a rántáshoz

A füstölthúst kuktában puhára fözöm. A lencsét a készítés elött 1-2 órával elötte beáztatom. Amikor a hús megfött  a fözövizével felteszem a lencsét föni. Beleteszem a hagymát (egészben, mert amikor kész, akkor csak egyszerüen kiemelem a fött hagymát belöle) és a babérlevelet. Megborsozom. Sózni még ilyenkor nem szoktam, mert állítólag a só gátolja, hogy puhuljon a lencse. Puhára fözöm a lencsét, ami nem tart 1/2-1 óránál tovább. Vékony rántást készítek, amiben elkeverek 1 doboz tejfölt és 2-3 kis kanál mustárt. Ezzel sürítem be a lencsét. Ekkor jön a számomra legjobb dolog: kóstolgatom és tovább ízesítem a maradék tejföllel és még mustárral, amíg el nem érem a megfelelö ízhatást. Ilyenkor szoktam sózni is. Ecetet nem szoktam beletenni, mert a mustár kellöképpen savanyítja. Mi így szeretjük. 🙂

Reklámok
Kategória: egytál ételek, gyors-olcsó, Uncategorized, zöldség | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

4 hozzászólás a(z) az én lencsefözelékem bejegyzéshez

  1. trinity szerint:

    Ancsi,
    én is így főzöm, de te olyan jól tudod ezt is fotózni, pedig ezt nehéz-szerintem…

  2. Thrini szerint:

    Tudom tanúsítani, hogy a lencse, akár leves, akár főzelék formában nyugtatja a dorbézolás utáni gyomrot! 🙂 Mi is azt ebédeltünk és igen jól esett. 🙂

    Ismét szép a fotód!!!!

  3. Tündér szerint:

    Kedves Ancsi! Békés, boldog, szívednek kedves szép új évet kívánok!

  4. Gabi szerint:

    nálunk idén kimarad sajnos, de én is szeretem, igaz, leginkább ilyenkor szilveszterkor

Vélemény, hozzászólás?

