tejkrémes csokiskeksz nugáttal

Ebbe nagyon belenyúltam. Álmomban sem gondoltam volna, hogy ennyire finom lesz.  A keksz inkább puha, mint ropogós. A tejkrém kellemesen harmonizál a csoki keserüségével, a koronát pedig a nugát teszi a tetejére. Csak annyit tudok mondani: próbáljátok ki!

 

009

 

300 g étcsokoládé (magas kakaó tartalmú)

100 g vaj

3 tojás

250 g cukor

100 g liszt

1 t.k. sütöpor

pici só

3 e.k. darált mogyoró

200 g Schmand (sürü tejföl)

100 g tejszín

1 cs. habfixálópor

kb. 100 g porcukor

250 g nugát massza

1 e.k. pálmazsír (esetleg margarin)

 

A csokoládét darabokra tördeltem (nekem 100 g narancsos ízesítésü is volt – csak javított az ízén!) és a vajjal egy lábasban felolvasztottam. A tojásokat a cukorral habosra kevertem. A lisztet, a sütöport és egy csipet sót a tojásos habhoz dolgoztam, majd az egészet az olvasztott csokihoz kevertem. A sütöt 180°-ra elömelegítettem (légkeveréses). Teáskanállal halmokat tettem egy sütölemezre és tetejüket kicsit lenyomtam. 8 percig sütöttem. Érdemes a sütési idöt pontosan betartani, mert akkor nem száradnak ki a kekszek. Amíg hültek a kekszek elkészítettem a krémet. A schmandot (tejfölt) 50 g porcukorral kikevertem. A tejszínt a fixálóval és 1 e.k. porcukorral kemény habbá vertem, majd összekevertem a tejföllel. Ha nem elég édes, lehet utána édesíteni. A krémet elosztottam a kekszek tetején. A nugátot a pálmazsírral felolvasztottam és bevontam velük a kekszek tetejét. Hideg helyen 3-4 napig teljesen megörzik az állagukat.

Reklámok
Kategória: sütemények | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

17 hozzászólás a(z) tejkrémes csokiskeksz nugáttal bejegyzéshez

  1. Zsiri szerint:

    Erre ránézni is bűn, de mégis, nagyon-nagyon gusztusos!!

  2. duende szerint:

    Ancsika, ez ki akar jönni a képernyőről, egyenesen a szájamba… Ez már bűntett! Kísértés! 🙂
    Irtó kívánatosak!

  3. Kata szerint:

    Hát ez szerintem is izgatás! Nem ér, fogyózni kéne… igaz, nugát nincs errefelé, ezért nagyon meg kéne szervezni a sütését.

  4. ChefViki szerint:

    Húha…

    S rajta azok az árulkodó fognyomocskák 😀 Vajon miért?

  5. Ági, aki főz szerint:

    Hohó! Ettől elámultam. Csodás lehet.

  6. izlesszindroma szerint:

    jujjj, ez tényleg isteni lehet, de nekem sem szabadna még nézegetnem sem;) de azért nézegetem:) és sohajtozok..

  7. Wise Lady szerint:

    Mindig rájövök, hogy ebbe a blogba nem szabadna jönni, mert a látványtól is hízom. Csodás ez a keksz!

  8. Gizi szerint:

    Húúúúúúú ez csodálatos!!! Biztosan isteni finom, nem tudom levenni a szemem róla. Máris viszem magammal!!Kár hogy csak a receptet tudom(sóhajtás):)

  9. trinity szerint:

    Gyilkos:))
    Ez most itt pozitív jelző, Ancsi!!! Valami eszméletlen kekszek! Azon gondolkozom, mivel tudom helyettesíteni a sűrű tejfölt. Ami nálunk kaphtató, az lefolyik róla…Pedig ez így tökéletes!!

  10. stampoasis szerint:

    ancsika, tudod-e mi ebben a rémes? sosincs itthon pállmazsírom, de pont ma vettem és csak egy kevéskét kellett elhasználnom belöle. ráadásul egy nugát-massza-maradék és már régen várja sorsa beteljesedését. na most mondd meg, nekem, hogy álljak holnap ellent????

  11. Garffyka szerint:

    Hmmmmm … szerencse, hogy a fotózáshoz meg tudtál menteni párat!
    Ahogy látom, ez a kifejezetten öngyilkos keksz fajta … erőszakkal mászik befele az ember szájába! 😀

  12. Nóri szerint:

    Ancsika, a 3 ek darált mogyorót ugye a kekszhez keverjük?

  13. Nóri szerint:

    Köszi:)

  14. kywike szerint:

    Kész vagyok ennek a sütinek a képétől. Egyszerűen nem bírom ki, hogy ne csináljam meg! :o)))

  15. Ildy szerint:

    Azanyja ezdejó!! Nagyon köszi a receptet! Nugátot hiper-szuperekben lehet kapni?

Vélemény, hozzászólás?

