Rebarbarás édesmorzsás muffin

Visszavonhatatlanul itt a tavasz. Mi sem bizonyítja ezt jobban, hogy reberbara került a boltok polcaira. És így, az igaz tavasz beköszöntével a blogírási kedvem is visszatért. Nagyon remélem, hogy ez így is marad és az idöközben felgyülemlett rengeteg receptet is végre közzé tudom tenni. Így tervezem. De akkor most nyitom a sort ezzel a muffinnal, ami tényleg méltóképp nyitja a tavaszi étkek sorát. Tele rebarbarával és a hozzá mindenképp passzoló eperrel. A muffin funok mindenképp fussanak neki- meg azok is, akik nem rajonganak annyira a muffinért. Fantasztikus ízkavalkád!

 

075

225 g puha vaj

375 g liszt

175 g + 2 e.k. cukor

1 cs. vaniliáscukor

300 g rebarbara

csipet só

2 tojás

1/2 cs. sütöpor

4 e.k. tej

200 g eper

3 e.k. eperdzsem

150 g tejszín

porcukor

 

100 g vajat és 125 g lisztet, valamint 75 g cukrot és a vaniliáscukrot a robotgép spirálos karjával morzsává dolgoztam (nekem egy pici lisztet még kellett hozzáadni, hogy tényleg morzsás legyen – gondolom ez is liszttöl függö) A morzsát betettem a hütöbe. Megtisztítottam, megmostam és apró darabokra vágtam a rebarbarát – félretettem. 125 g vajat, pici sót és 100 g cukrot habosra kevertem, majd egyenként beledolgoztam a tojásokat. Hozzászitáltam 250 g lisztet, amiben elkevertem a fél cs. sütöport. Végül a tejjel lazítottam a tésztát – ebböl is picivel többet tettem az elöírtnál. Belekevertem a tésztába a rebarbarát. A muffinsütö formákat kibéleltem papírkapszlikkal és elosztottam a mélyedésekben a tésztát. Tetejére szórtam a hütöböl elövett édesmorzsát és 175°-ra elömelegített sütöben kb. 30 perc alatt megsütöttem. Hagytam teljesen kihülni a muffinokat.

Az epret megmostam, szárait eltávolítottam, majd negyedekbe vágtam. Felmelegítettem az eperlekvárt. Félretettem pár szem epret a díszítéshez, a többit pedig belefotgattam a langyos lekvárba. A tejszínt 2 e.k. cukorral kemény habbá vertem. A kihült muffinok kalapját egy éles késsel levágtam. Mindegyikre került eper és egy nagy kanálnyi tejszínhab. Visszaillesztettem a kalapokat, eper darabokkal és porcukorral díszítettem.

 

065

Kategória: eper, Muffinok, sütemények | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

11 hozzászólás a(z) Rebarbarás édesmorzsás muffin bejegyzéshez

  1. Thrini szerint:

    Szia Ancsika!

    De jó, hogy újra itt vagy, sokszor benéztem hozzád!!!
    Hiányoztak a csodás fotóid!!!
    Ez a muffin nagyon ígéretes, bár én itt vidéken nem jutok hozzá a rebarbarához. A barátnőm mesélte, hogy ő vetett, vagy ültetett, de a család nem kért a lapulevélből :). Valamiért az övé zöld maradt és rossz ízű. Úgyhogy letettem a kísérleti vetésről én is.

  2. Zsiri szerint:

    Nemcsak az ízkavalkád lehet fantasztikus, de a külseje sem semmi!! Nagyon jól néz ki!

  3. duende szerint:

    Szia Ancsika!

    De jó hogy előkerültél! Csodásak a fotók és klassz a süti is! 🙂

  4. balga belga szerint:

    na végre:) bár a muffint nem szeretem, de rebarbara mar itt is van. 🙂

  5. Aniko szerint:

    Orulok hogy ujra itt vagy! nayon jò ez a muffin , ki lesz pròbàlva!
    Szia!

  6. Kata szerint:

    Sziaaaa! De jó, hogy itt vagy:) a süti csodás, mint mindig…

  7. ancsika1 szerint:

    De aranyosak vagytok! Olyan sokan jöttetek, pedig már azt hittem el is feljtett mindenki. Persze csak magamra vethetek, hogy ilyen sokáig nem bújtam elö.

    Köszönöm, hogy itt vagytok! 🙂

  8. Tündér szerint:

    Ó, de jó! Előkerültél:)))!!!Tényleg jó kis ízkavalkáddal kezded a tavaszi bejegyzésed:)

  9. Limara szerint:

    De jó, hogy itt vagy! :)) És rögtön egy csodás recepttel. Imádom a rebarbarát, most ültettem egy tövet. Sajnos az enyém is zöld, itthon többnyire csak ez kapható.

  10. stampoasis szerint:

    de jó, hogy végre itt vagy! fantasztikusan néznek ki a muffinjaid, bár ha jól emlékszel salátákat ígértél 😉

  11. trinity szerint:

    Óóóóóó…..ez több, mint muffin!! Csodás!!

Vélemény, hozzászólás?

