csokoládés mogyorótallér

 

Nem is tudom, hogy kezdjem!? Sajnos az elmúlt idöben úgy alakult az életem, hogy nem tudtam blogolni. Néha rettenetesen hiányzott, hogy nem tudom megosztani az elkészült ételeket, visszajelzéseket csak a családomtól kaptam (persze ez sem elhanyagolható!) Most visszatérek és bízom benne, hogy nem felejtettetek el teljesen és újra lesz élet az én blogomon is. Az utóbbi pár napban nagyon sok blogra újra bekukkantottam és csak ámultam-bámultam a rengeteg finomság láttán.

Most, az adventi idöben elkezdtem a szokásos évi aprósütemények készítést. Nyitásként gondoltam megosztom veletek,  egy számomra új aprósütemény receptjét.  Annyira jól sikerült, hogy sajnos már el is fogyott. De semmi baj, mert már megsütöttem a következöt is!

 

035

 

1 tojás

1 tojás sárgája

120 g darált mogyoró

120 g darált mandula

200 g porcukor

1/2 vaniliarúd kikapart belseje

150 g csokibevonó

1 késhegynyi örölt szegfüszeg

120 g sürü tejföl v. mascarpone

 

A tojás, a tojás sárgát, mogyorót, mandulát, a porcukrot és a vanilia kikapart magjait összegyúrtam. Tökéletesen használható hozzá a robotgép dagasztó spirálja. A tésztát 30 percre  hütöbe tettem. A sütöt elömelegítettem 180°-ra (légkeveréses). A tésztát kinyújtottam és kb. 3 cm átméröjü köröket szaggatam belöle. Sütöpapírral bélelt sütölemezre fektettem a korongokat és kb. 10 percig sütöttem. Érdemes a közelben maradni és figyelni ne hogy megégjenek a tallérok, ill. ne száradjanak ki nagyon. Amikor kezd a szélük rózsaszínüre sülni, azonnal vegyik ki a sütöböl. Hagyjtam kihülni, közben felolvasztotam a csokibevonót, ízesítettem a szegfüszeggel és hozzákevertem a mascarponét. Ezt is hagytam teljesen kihülni. 1-1 korongot összeragasztottam egy fél kiskanálnyi krémmel. Tetejét megszórhatjuk porcukorral.

Reklámok
Kategória: Advent, édességek, sütemények | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

22 hozzászólás a(z) csokoládés mogyorótallér bejegyzéshez

  1. Limara szerint:

    De jó újra látni! és rögtön egy ilyen klassz recepttel! Hiányoztál, örülök, hogy visszatértél!:)

  2. Gizi szerint:

    Szia Ancsika!
    Nagyon örülök, hogy újra itt vagy, már nagyon hiányoztál!!! A belépőd pedig egy isteni finomság!! További jó sütögetést, majd jövök leskelődni és ötleteket begyűjteni.:)

  3. lúdanyó szerint:

    De jó, hogy megint itt vagy 🙂

  4. balgabelga szerint:

    ideje volt már

  5. Gabriella szerint:

    Jó, hogy vagy megint. És ismét fincsit csináltál.

  6. Thrini szerint:

    Szia!

    Valamelyik nap nézegettem nálad a tavalyi adventi sütiket, és azon tűnődtem vajon mi lehet veled? Hát újra itt vagy…. Örülök! 🙂
    Várom a klassz sütiket és csodás fotókat!

  7. Kata szerint:

    Szia Ancsi! de jó, hogy itt vagy! hogy is tudtunk volna elfelejtkezni rólad?:) klassz a süti, elmentettem!

  8. stampoasis szerint:

    idekukkantotam a biztonság kedvéért rendszeresen, nehogy lemaradjak valamiröl 😉

    örülök, hogy újr aitt vagy 🙂

  9. szepyke szerint:

    Véééééééééégre és a legjobbkor!:)))

  10. duende szerint:

    Szia Ancsika!

    De jó újra hallani Rólad! 🙂 A kis sütik meg isteniek, a fotó nem különben!
    Isten hozott!

  11. Juhász Andrea szerint:

    nagyon örülök neki, hogy újra jelentkezel és még jobban, hogy új recepteket is láthatok majd 😉

  12. ancsika1 szerint:

    El sem hiszitek mennyire jol esik, hogy ilyen szeretettel fogadtatok vissza! Egészen meghatódtam 🙂
    Igyekszem hozni a megszokott színvonalat

  13. trinity szerint:

    Ugye, ugye….Nem megmondtam, hogy vissza kell már jönnöd? Ezeket a kis édes csókokat meg köszönettel vittem 🙂
    Ja, és én tudom, hogy van ott még, ahonnan ez jött-kérem szépen a többit is 🙂

  14. Judit szerint:

    Ancsika én is örülök hogy előkerültél, s ezt bizonyítandó rögtön meg is sütöttem ezt a mogyorós tallért. Bár a tied szebb lett, az íze az enyémnek is isteni lett. A régi békebeli ragacsos mogyorós csók emlékét idézi. Másoknak is ajánlom !
    Üdv: J.

  15. Csongi szerint:

    Szia! Örülök, hogy újra itt, nagyon hiányoztál!

  16. adrika280 szerint:

    Szia Ancsika,
    en is nagyon örülök neki, hogy újra itt vagy. Adri

Vélemény, hozzászólás?

