pudingos csíkos kalács

Müsoron kívül!

Azért, mert ez nem igazán az adventi sütik sorába illö süti, de akkora nyomás alatt állok – (ugye? Lili!), hogy egy kedves kérésnek nem tudtam ellenállni, így most gyorsan beszúrom. Semmi extra nincs benne, mert csak sima kelt tészta, jó sok pudinggal megbolondítva. Fö erénye viszont, hogy 1-2 nap múlva is megörzi frisseségét – a puding valahogy fixálja a kelt tészta állagát. Nem is mondok mást, aki kedvet érez próbálja ki!

 

004

 

6 dl tej

100 g cukor

1 kg liszt

csipetnyi só

4 e.k. étolaj

5 dkg élesztö v. 2 tasak szárított

3 tojás

 

A hozzávalókból rugalmas, nagyon jó állagú kelt tésztát készítettem, lanygos helyen duplájara kelesztettem.

Töltelék:

250 g cukor

9 dl tej

3 cs. csokoládés pudingpor

3 e.k. kakaópor

200 g vaj

 

Elkészítettem a pudingot, majd a tüzröl levéve hozzákevertem a vajat,  és kihütöttem.

A megkelt tésztát 6 részre osztottam, cipókat formáltam belölük, majd kinyújtottam, annyira vékonyra, amennyire lehetett. Megkentem a pudingos krémmel és 2-2 szálat összefontam. A 3 kalács egy közepes mennyisegü tepsibe fért el, amit elötte vajjal kikentem és lisztel megszórtam – ki lehet a tepsit sütöpapirral is bélelni, aki úgy jobban szereti. A kalácsok tetejét felvert tojással megkentem és megszórtam mandulaforgáccsal, majd újra kelesztettem. 150-160°-ra elömelegített sütöben kb. 40 perc alatt keszült el.

Kategória: édességek, kelt tészta, pékség | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

2 hozzászólás a(z) pudingos csíkos kalács bejegyzéshez

  1. trinity szerint:

    Bevállalom, én voltam a nagy nyomás:))) De megérte, mert csodálatos!!! 🙂

  2. Laci szerint:

    Kedves Ancsika!
    Limara oldaláról tévedtem ide és nem bántam meg, nagyon tetszik a blogod, gratulálok hozzá!
    Még nagyon kezdő szinten űzöm a sütést, ezért a pudingos csíkos kalács receptje sem teljesen egyértelmű nekem. Miután a kinyújtott tésztákat megkened a pudingos töltelékkel, feltekered őket és ezeket a feltekert rudakat fonod utána össze? Ha igen akkor ezt meg lehet csinálni fonás nélkül “pudingos tekercsnek” is?
    Köszönöm válaszod, sok sikert, napsütésben és jó receptekben gazdag hétvégét kívánok! 🙂

Vélemény, hozzászólás?

