óriás kagylótészta zöldborsóval és ricottával töltve

Már elég régen figyelt a kamrapolcon az órás kagylótészta, de ez idáig nem találtam kedvemre való receptet hozzá. Többször is elhatároztam, hogy: “na, akkor ma megtöltöm!” de nem jött az ihlet. Aztán ráakadtam a nekem tetszö receptre és azonnal a tettek mezejére léptem. Nagyon hamar elkészül és különlegesen finom. Önálló fogásként is megállja a helyét. Én rántott tengeri halfilét készítettem mellé és a dícsérö szavak hallatán megállapítottam, hogy érdemes volt várni a megfelelö receptre.

 

127

 

400 g óriás kagylótészta

450 g ricotta

200 g zöldborsó (mélyhütött)

1 e.k. vaj

1 salotta hagyma

1 e.k. liszt

200 ml tej

100 g frissen reszelt parmezán sajt

 

A hagymát nagyon apróra vágtam és a vajon puhára dinszteltem. Figyelni kell, hogy ne barnuljon meg a hagyma, mert ellenkezö esetben elszínezi a besamellt. Amikor megpuhult a hagyma, hozzáadtam a lisztet és kb. 1 percig együtt “föztem” a hagymával. A meleg tejet nagyon lassan, apránként hozzáöntöttem, folyamatosan kevergetve addig hagytam a tüzön, míg besürüsödött. Sóval, borssal, frissen reszelt szerecsendióval ízesítettem, majd kb. 50 g parmezánt is kevertem hozzá.

Sós vízben kiföztem a tésztát, elömelegítettem a sütöt 200°-ra és kicsit megpároltam a borsót. A ricottát elkevertem a maradék parmezánnal, majd hozzákevertem a borsót. A nem teljesen puhára fözött tésztát megtöltöttem a zöldborsós ricottával. Kivajaztam egy tüzálló tálat és a megtöltött kagylókat szépen sorban belerakosgattam. Mindegyik tészta tetejére kanalaztam a besamell mártásból. Betoltam a sütöbe és kb. 10 perc alatt arany színüre sütöttem.

 

óriás kagyló

Kategória: csöben sült, gyors-olcsó, tészta étel, Uncategorized, zöldség | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

2 hozzászólás a(z) óriás kagylótészta zöldborsóval és ricottával töltve bejegyzéshez

  1. györgyi szerint:

    Már régóta keresek egy ilyen receptet,végre szimpatikus.
    Kipróbálom utána mondok véleményt.

    köszi

  2. Balogh Antalne szerint:

    ez nagyon jol nez ki!!!! ma megcsinalom

Vélemény, hozzászólás?

