karamellizált csöben sült zöldségek

Megint elökerültem, egy újabb, hosszabb hallgatás után. Most a változatosság kedvéért nem édességet hoztam, hanem egy fantasztikusan finom “salátát”.

Történt, hogy vacsorázni mentünk egy ismerös helyre, ahol szabadon garázdálkodhattunk a büféasztalon. Több ismerösöm is felhívta a figyelmemet egy tálra, hogy a benne levö salátát mindenképp kóstoljam meg. Küllemét tekintve magamtól biztos nem vettem volna belöle.  Azt nem mondhatom, hogy nem volt étvágygerjesztö, de valahogy, abban a pillanatban nem vágytam “szuttyos” zöldségekre. Aztán gyözött a kíváncsiságom és én is megkóstoltam. Ami igaz, az igaz: nagyon régóta nem ért ekkora meglepetés. A sali mennyei volt. Elöhúztam a szakácsot a birodalmából, leültettem és kicsikartam töle a receptet. Nincs benne semmi ördöngösség, bárki bátran kipróbálhatja, majd imába foglalhatja neveinket! 🙂

 

IMG_3063

 

 

Hozzávalók:

2-3 zsenge cukkini

1-1 sárga, zöld és piros húsú paprika

2 nagy fej hagyma

olivaolaj

cukor

tengerisó

fehérbor ecet/vagy sima ecet

só.bors

vegeta (opcionális)

vágott petrezselyem

(bármilyen füszer,izlés szerint)

A cukkinit kb. 3-4 cm-es darabokra vágni, majd vékony szeletekre. A paprikát nagyobb kockákra. A hagymát 8 felé, majd szétbontani, hogy szintén nagyobb kockák legyenek. Az olajat (3-4 e.k.) felmelegíteni és a cukrot (3-4 t.k.) megkaramellizálni benne. Óvatosan hozzáadni az ecetet – vigyázni, mert spriccel!!! Rátenni a zöldségeket és ízlés szerint füszerezni. A lényeg az, hogy kellöképp savanykás, de mégis kicsit édeskés ízt kapjunk. Aki szereti bolondíthatja kevés curryvel is. Pár pillanat alatt átforgatni a zöldségeket az olajos karamellen, majd kb. 200°-ra elömelegített sütöbe tolni és szép barnára sütni. Kihüteni és a durvára vágott petrezselyemmel megszórni.

Kategória: csöben sült, saláta, zöldség | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

