csokoládés málnatorta

Az ígéret szép szó…….

Be is tartom. Ez a habkönnyü finomság volt ma a szülinapi tortám. Ajánlom mindenkinek, aki nem szereti a nagyon édes dolgokat, de mégis bünözni akar.

A nagy höségre való tekintettel kicsit variáltam az eredeti recepten, mert nem akartam a sütö beüzemelésével még nagyobb meleget csinálni a konyhában. Ezért csak a jól bevált “mikrós” piskóta volt az alap. De ez mit sem rontott a végeredményen.

 

IMG_3067

 

Hozzávalók:

Tészta;

3 tojás

100 g cukor

1 cs. vaniliás cukor

100 g liszt

75 g étkezési keményítö

2 t.k. sütöpor

Krém:

100 g tortabevonó csokoládé

250 ml tejszín

300 ml tej

75 g cukor

1 cs. vaniliás pudingpor

250 ml tejszín

1 cs. habfixáló

250 g málna

1 cs. piros tortazselé

 

Elözö nap kell elkészíteni a csokikrémet. Ehhez 250 ml tejszínt felmelígettem, míg melegedett beletördeltem a csokoládét. Hagytam, hogy teljesen felolvadjon és 12 órára hideg helyre tettem. A tejszínt nem szabad felforralni!

A tészta hozzávalóiból a szokásos módon piskótát készíteni. Ettöl tértem most el és  a mikrós piskótát “sütöttem”. Aki még nem ismeri, itt a blogon megtalálja a receptet.

26-os vagy 28-as tortaformát kell használni. A tortalapot teljesen kihüteni, közben készíteni a krémeket.

250 ml tejet a cukorral felforraltam. A maradék tejjel elkevertem a pudingport és az elöírás szerint megföztem a pudingot. Azonnal folpackot tettem az edény tetejére – hogy nem börösödjön be a teteje – és hidegre hütöttem. Míg hült, a csokis tejszínt kemény habbá vertem. A piskóta alapot tálra tettem, majd egy tortakarikát igazítottam köre. Rákentem a felvert csokoládés habot és elsimítottam.A tejszínt a habfixálóval kemény habbá vertem és az idöközben kihült pudinggal simára kevertem. Ezt rákentem a csokishab tetejére. A málnát elosztottam a torta tetején és ráöntöttem a tortazselét. 3-4 órára ajánlatos hideghelyre tenni. Tálalás elött a tetejét megszórtam csokiforgáccsal.

Kategória: gyümölcs, torták | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

6 hozzászólás a(z) csokoládés málnatorta bejegyzéshez

  1. trinity szerint:

    Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhh….Ez valami csodás!!!!!!!!!!

  2. Kádár Katalin szerint:

    Gyönyörű egyszerűen.

  3. Schultz Juli szerint:

    Most egyfenékkel végig olvastam az egész blogot. Egy csomó dolgot ismertem, és még többet el kell készítenem nekem is.Egy élmény volt. Köszönöm.

Vélemény, hozzászólás?

