arany csigák

Itt az idö, amikor minden alkalmat ki kell használni, hogy a lehetö legtöbb ételünkbe kerüljön friss gyümölcs. Bár ezt a remek kelt tésztát minden további nélkül el lehet készíteni majd konzerv barackból is, de az igazi aromája a gyümölcsnek akkor jön ki igazán, ha friss gyümölcsöt használunk. Nem bonyolult elkészíteni; aki nem fél a kelt tésztától vágjon bele, mert nagyon kellemes, gyümölcsös, krémes, igazi nyári nassolni való.

 

IMG_3171

 

Hozzávalók:

Tészta:

400 g liszt

7 g szárított élesztö

200 ml langyos tej

csipetnyi só

75 g cukor

1 tojás

75 g puha vaj

Töltelék:

400 ml tej

1 cs. vaniliás pudingpor

100 g cukor

125 g sovány túró

100 g vágott mogyoró

kb. 400 g sárgabarack

150 g sárgabarack lekvár

IMG_3159

 

A tészta hozzávalóiból kelt tésztát készítettem. A recept szerint természetesen duplájára kell keleszteni a megdagasztott tésztát. ( Én most Express Gyorsélesztöt használtam. Ezzel egyszerüen, a leírtak szerint jártam el és nem kelesztettem a tésztát, hanem azonnal töltöttem, formáztam, majd 15-20 percet pihentettem. A végeredménytöl féltem egy kicsit, mert még nem dolgoztam ilyen élesztövel. De nem volt mitöl tartanom: a végeredmény csodás lett. Máskor is fogom ezt az élesztöt használni, mert rengeteg idö spórolható vele!)

Amíg a tészta kel. addig 300 ml tejet felfözünk. A pudingport, a cukrot és 100 ml tejet csomómentesen kikeverünk és a felfött tejhez keverjük. Egyszóval pudungot készítünk. Teljesen kihütjük, folyamatosan kevergetjük, hogy a teteje ne börösödjön be! Amikor kihül, jöhet hozzá a túró és 50 g mogyoró. A barackot kimagozzuk és apró kockákra vágjuk.

A tésztát lisztezett lapra borítani és kb. 40×40 cm-re nyújtani. Megkenni a pudingos krémmel és rászórni a barackot. òvatosan feltekerni és kb. 2 cm széles csíkokat vágni. Papírral bélelt sütölapra fektetni, kissé megigazgatni, hogy szép formájuk legyen, majd a maradék 50 g mogyoróval megszórni a csigák tetejét. 180°-ra elömelegíett sütöben 20-25 percig sütni. Míg sülnek a csigák a barack lekvárt felmelegíteni és a sütöböl kivett csigákat még forrón megkenni a meleg lekvárral.

 

IMG_3177

Reklámok
Kategória: gyümölcs, kelt tészta, sütemények | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

3 hozzászólás a(z) arany csigák bejegyzéshez

  1. Mónika szerint:

    Ezt kipróbálom! Nagyon guszta!

  2. Kata szerint:

    Azt a mindenit! a recept, a fotók, minden, gyönyörűűűűű!!!!

  3. Krisztina szerint:

    Kedves Ancsika!
    Rég nem jelentkeztem, de néha benézegettem ám hozzád.
    Nagyon szépek ám a képeid!!! Ezek a csigák pedig biztos szuper finomak! Èn a múlt héten készítettem levendulás baracklekvárt, az is jól menne hozzá.
    Ezúton szeretném megkérni, hogy nézz be hozzám. Lenne egy kérésem számodra…
    Aztán ha ebben a nyári höségben nem válaszolsz rá, hanem inkább egy árnyékos fa alatt pihengetsz, azt is megértem. 🙂
    Üdv:Krisz!

Vélemény, hozzászólás?

