zellersaláta J.O. nyomán

Mindenkit csak arra tudok buzdítani, hogy feltétlenül próbálja ki ezt a salátát. Valamilyen oknál fogva már az elsö pillanatban éreztem, hogy ez valami fenséges dolog lehet, amikor a TV-ben láttam, hogy Jamie készítette. Nagyjából megjegyeztem a recepetet – ami roppant egyszerü! – de az ízesítésre nem emlékeztem pontosan. De egyik “Fazekas” társam volt olyan kedves és kisegített. Nem maradt más hátra; el kellett készítenem. Az eredeti recepten csak annyit változtattam, hogy nem kecskesajt került a tetejére, hanem kéksajt. Álljatok neki!! tuti lesz a siker

 

IMG_3517

 

angolzeller (szárzeller)

zellergumó

petrezselyem

gránátalma

kecske v. kéksajt

só, bors

olivaolaj

citromlé

 

A szárzellert megmostam és csak a zsenge részeit nagyon vékony csíkokra vágtam. Egy nagyobb, lapos tálra rendzetem. Megtisztítottam, hasábokra vágtam és a burgonyahámozóval hajszálvékony szeletekre metéltem. Ez is jött a tálba. A petrezselymet gorombára vágtam, megszórtam tengerisóval, borssal, meglocsoltam az olajjal és racsavartam a citromlevet. Kicsit összeforgattam. A gránátalma magokat a tetejére ütögettem, majd rátördeltem a sajtot. Legalább 2 órára hütöben kell tartani fogyasztás elött.

 

IMG_3515

Reklámok
Kategória: saláta | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

