japán szuflé sajttorta

SUFURE CHIZU KEKI

 

Nagyon sokszor sütök sajttortát, mert gyermekem kedvenc sütije. Most viszont egy teljesen idegen területre tévedtem: kirándulást tettem a japán konyha felé. Pár napja kedvenc idötöltésem, hogy éjjelente, amikor már csend van körülöttem külföldi gasztró oldalakat böngészgetek. Sok helyen ráakadtam erre a tortára, pl. itt és itt és itt is. Aztán beírtam a keresöbe is és kiderült, hogy Maci is megsütötte már ezt a csodát. Visszatérve a csodás tortához: már elsö pillanatban látszik, hogy mennyire könnyü, levegös a tészta. Amikor elkészültem vele és beleharaptam, úgy éreztem, mintha felhöbe haraptam volna. Az íze pedig!? Talán elsö pillanatban olyan érzésem volt, hogy olyan, mint a rizskoch, csak rizs nélkül. Száraznak egyáltalán nem nevezném, viszont mindenképp kívánkozik mellé valamilyen gyümölcs, vagy gyümölcspép. A recept elsö olvasatra macerásnak tünhet, de higgyétek el nem az! Nem kell megijedni a vízfürdötöl sem. Nincs benne semmi bonyolult. Egyszerüen neki kell látni és nem marad el a siker!

 

IMG_3532

 

Amire még nagyon oda kell figyelni: ne használjatok nagy tortaformát! Csak a 20 illetve a 22 cm átméröjü kapcsos formát szabad hozzá használni, hogy a kész torta magas legyen.

 

IMG_3549

 

Habüstbe tenni a krémsajtot, a vajat és a tejet. Vízgöz felett, folyamatosan kevergetve( 2-3 perc) összeolvasztani és hülni hagyni. A kapcsos, 22 cm átméröjü tortaformát kibélelni sütöpapírral, majd 2 réteg alufóliával körbe tekerni . Egy magas falú tepsibe kb. 3 újjnyi vizet önteni (én elötte kipróbáltam, hogy melyik tepsiben fér el kényelmesen a forma!) és 150° os (légkeveréses) sütöbe tolni, a vízzel töltött tepsit. A tojás sárgákat, a citrom levet és héjat a kihült krémbe keverni, majd 2-3 részletben beleszitálni a keményítövel elkevert lisztet és csipetnyi sót. A tojás fehérjét a borkösavval felverni, majd folyamatosan hozzáadni a cukrot is. Fényes tojáshabot kell kapjunk! Ügyelni kell arra, hogy ne verjük túl a fehérjét, mert a torta akkor össze fog esni. A fehérje habot óvatosan, de határozott mozdulatokkal beleforgatni a krémbe és a formába önteni. A formát a már forró vízfürdöbe a tepsibe állítani és kb. 60 perc alatt készre sütni. Nagyon fontos, hogy a sütö ajtaját ne nyissuk ki, viszont folyamatosan figyeljük, hogy ne égjen meg a teteje. Ha ez történne, akkor vegyük kissé vissza a höt!

Ha elkészült vegyük ki a formát a vízfürdöböl és teljesen hagyjuk kihülni, mielött levennénk a forma oldalát. Hidegen fogyasztható.

 

IMG_3536 

IMG_3539

IMG_3544

Kategória: édességek, sajt, sütemények, torták | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

7 hozzászólás a(z) japán szuflé sajttorta bejegyzéshez

  1. Andi szerint:

    Gyönyörűséges! Mentettem.

  2. Petra szerint:

    Nagyon jól néz ki az a szelet (is)! Ki fogom próbálni. :)))

  3. Kádár Katalin szerint:

    Csodaszép lett, és a róla készült fotók is.

  4. anazar szerint:

    Jól néz ki, és milyen klassz a belseje!

Vélemény, hozzászólás?

