Tengergyümölcsei leves paradicsommal

 

Nekem a nyár, a nyaralás egyet jelent a tengerrel. Csak ott tudok feltöltödni, pihenni. Sajnos ezen a nyáron nem adatott meg, hogy el tudjunk utazni. Mint tudjuk; ember tervez, Isten végez. De ezzel most nem untatnék senkit. Ezért próbálok egy kicsit “nosztalgiázni”, amikor fözök. Ma nagyon beletrafáltam, mert igazi, hamisítatlan tengerparti ízt varázsoltam a fazékba. A férjem nem gyözött csodálkozni és többször egymás után elmondta, hogy ilyen ízekkel eddig csak a tengernél találkozott. Másik nagy konyhai itészem pedig a kisfiam (már többször meséltem róla, hogy mennyire rossz evö és nagyon nehéz a kedvére tenni). Na, ma ö is kétszer kért a levesböl. Az  a kevéske, ami még megmaradt ebédröl, úgy fogyott el vacsorakor – pedig sosem, illetve nagyon ritkán eszünk meleget este –mintha nem is lett volna. Szóval telitalálat volt a mai leves. Újrajátszásért kiált.

 

IMG_3736

 

 

1-12595998410adY

 

A vajat megolvasztottam, majd az apróra végott salotta hagymát 3-4 percig dinszteltem rajta. Megszórtam a liszttel, aranyszínüre pirítottam. Felöntöttem a borral és a hallével. Felforraltam és lassú tüzön, lefedve 8-10 percig föztem. Közben a paradicsomokat pár pillanatra forró vízbe mártottam, héjukat lehúztam és kiskanállal kikapartam belölük a magokat. Apró kockákra vágtam. A levet felöntöttem vízzel és beletettem a tengergyümölcseit. Sóval, borssal, citromlével ízesítettem. A Créme doublét/vagy tejfölt elkevertem 2-3 kanálnyi forró lével, majd a levesbe öntöttem. Hozzáadtam a paradicsomot. 2 percig föztem, majd lehúztam a tüzröl. Tálalás elött megszórtam a felaprózott snidlinggel és petrezselyemmel.

 

IMG_3733

IMG_3734

Kategória: levesek, tenger gyümölcsei | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

