Macarons, s’il vous plaît!

Végre én is ideértem! Nagyon régóta készültem már, hogy erösítem a “Macaron-fun”-ok népes táborát. Vagy idöm nem volt, vagy kedvem, mert be kell valljam öszintén iszonyatosan nagy körülötte a misztikum és néha rettenetesen elbátortalanodtam. Tojásfehérjét pihentetni, höfokot mérni, stb. Azt hittem, mint sokan még rajtam kívül, hogy ez annyira kacifántos, hogy biztos nem tudom megcsinálni, én a hobby cukrász!😀 Aztán nézegettem a neten, találtam jó videókat a YouTube-on és felbátorodtam. A végsö lökést pedig kedves blogtársaim adták meg, miszerint nézzek csak be Latsia oldalára, mert ö bizony fellebbentette a fátylat és beavatott minket a titokba. Aztán ma azt gondoltam:” egy életem, egy halálom! Belevágok!” Azt nem állítom, hogy nem izgultam. Nagyon izgultam, annyira, hogy még a tenyerem is izzadt. Aztán gondoltam magamban, hogy teljesen hülye vagyok! Nem az életem múlik rajta. Ez csak egy süti, ami, ha nem sikerül, akkor kidobom és az élet megy tovább. De sikerültek és még talpuk is lett. És a papírhoz sem ragadtak oda. Szóval, tuti a recept. Egy a titok: mindent be kell tartani, ahogy írva vagyon. Az elkészült makaronokat a családom csak falta és falta. Alig tudtam párat megmenteni, hogy maradjon egy kevéske holnapra is. Jó móka ez! Már tervezem a következöt, mert tele vagyok ötletekkel! Vágjatok bele!!!- sikerülni fog.

 

IMG_3754

 

Hozzávalók:

12,5 dkg mandula
25 dkg porcukor
12,5 dkg tojásfehérje (kb. 4 db)

7,5 dkg kristálycukor

 

Ganache

15 dkg fehércsokoládé

1 dl tejszín

mézeskalács füszerkeverék

 

IMG_3755

 

Minden hozzávalót nagyon alaposan kimértem. A mandulát és a porcukrot együtt, porrá daráltam, majd átszitáltam, hogy tényleg “por” legyen! A tojás fehéjéket habbá vertem, közben hozzászórtam a kristálycukrot és kevés spenótporral szineztem. (tehettem volna kicsit többet is, mert halvány lett. Majd legközelebb!) A fehérjét addig kell verni, míg a habverö végén kis csúcsok nem képzödnek. 4-5 részletben belekevertem a tojáshabba a porcukros mandulát. Egyáltalán nem óvatoskodtam vele. Nyomószákba töltöttem és kb. 1,5 cm átméröjü halmokat nyomtam a sütöpapírral bélelt sütölapra. 30 percig pihenni, száradni hagytam. 150°-ra elömelegített sütöben (alsó-felsö! nem légkeverés!) 12 percig sütöttem. A sütöböl kivéve 5 percig hagytam, majd minden probléma nélkül – nem ragadt a papírra – leszedegettem a kész makaronokat. A várakozási idöben elkészítettem a ganache-t. Vízgöz fölött megolvasztottam a csokoládét, kicsit hülni hagytam, majd homogánné kevertem a tejszínnel, és ízesítettem a mézeskalács füszerkeverékkel. A krémet hütöbe tettem. A kíhült makaronokat ezzel a krémmel ragasztottam össze és közben hesegettem a családot, hogy hagyjanak valamit, mert még fotózni is szeretnék!🙂

 

IMG_3763

Kategória: macaron, sütemények | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

8 hozzászólás a(z) Macarons, s’il vous plaît! bejegyzéshez

  1. gesztenye szerint:

    Ancsika!
    Nagyon klassz lett elsőre!!!
    Nagyon ügyes vagy:-))

  2. Gizi szerint:

    Csodaszépek lettek !!! Kíváncsian várom a folytatást. Én is paráztam tőle, de Klárinak köszönhetően, még nekem is sikerült.:)

  3. duende szerint:

    Hú, nagyon szépek lettek ancsika!🙂

  4. latsia szerint:

    Napok óta nem voltam a neten, (még mindig nincs új laptopom) de ezért érdemes volt bejönni. Gyönyörűek lettek Ancsika, nagyon-nagyon ügyes vagy!!! Annak meg külön örülök, hogy visszatértél közénk!:-)

Vélemény, hozzászólás?

