hull a szilva…..

IMG_3765

Amikor érik a szilva a kertben, sajnos azt jelzi, hogy visszavonhatatlanul itt az ösz. Hiába húztam az idöt, hogy majd csak holnap, aztán majd holnap szedem le, ezzel már nem segítek semmin. Így tegnap nekiveselkedtem és leszedtem a szilvát.Igy most itt mosolyognak a gyönyörü, hamvas, lila szilvaszemek és várnak a sorukra. Lekvár ebben az évben nem  készül, mert tavalyról még mindíg van, hely pedig nincs több a kamrában. Így maradnak a sütemények, meg persze faljuk a gyümölcsöt. Nagyon szeretem a szilvát, mert leves, édes, zamatos gyümölcs.

 

szilva

Van már szilvás süti recept a blogon és eddig azt gondoltam, hogy jobb nincs is ennél. Ebben viszont nagyot tévedtem, mert ráakadtam most egy újabb remek receptre. Aki ismer már egy kicsit, az tudja rólam, hogy addig motoszkál az újdonság a fejemben, míg azon kapom magam, hogy már csinálom is, mert nem bírom ki, hogy ki ne próbáljam. Az a baj, hogy nem is egy jó receptet találtam. Ebböl adódik, hogy hamarosan jön a következö szilvás recepet. Mert a mai süti elfogyott. S mit bizonyít ez? Világbajnok!  Nagyon egyszerü a recept és nagyon finom a süti!

 

IMG_3772

 

Breton szilvás sütemény 

IMG_3545

szilva1

 

 

A cukrot a puha vajjal habosra kevertem. Egyenként hozzákevertem a tojás sárgákat, majd beleszitáltam a lisztet és összegyúrtam. Folpackba csomagoltam és 30 percre betettem a hütöbe.Megmostam és kimagoztam a szilvát úgy, hogy nem vágtam félbe, csak a magokat szedtem ki; a szilva szemek egyben maradtak. Elömelegítettem a sütöt 200° ra. Fél óra elteltével a tésztát elfeleztem. Az egyik felét bele simítottam, nyomkodtam egy 22 cm átméröjü tortaformába és 10 percig elösütöttem. Közben a darált mandulát, a konyakot és a tojást összekevertem. Kivettem az elösütött tésztát, rásimítottam a mandulás krémet, kiraktam a tetejét a szilvával, majd beberítottam a tészta másik felével. Tetejét megkentem a tojás fehérjével és 50 percre visszatoltam a sütöbe.

 

IMG_3789IMG_3771IMG_3800

Kategória: gyümölcs, gyors-olcsó, sütemények | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

5 hozzászólás a(z) hull a szilva….. bejegyzéshez

  1. duende szerint:

    Nagyon guszta süti! A szilva egyébként szerintem nagyon “süteménybarát” gyümölcs. Finom, szinte mindenben nagyon jó tud lenni. Jó hogy eszembe juttattad a szilvát. Idén még nem is csináltam szilvás gombócot, pedig férjuram kedvence… 🙂

  2. Marcsi szerint:

    Egy szelet most jöhetne!!!!!!. Nagyon jók a fotók!

  3. Melissa szerint:

    I don’t know enough Hungarian apart from cooking words to tell you in Hungarian, but I made your plum cake yesterday for my wedding anniversary and my family thought it was wonderful! I wandered here and saw the pictures and they looked so good that I used an online dictionary to put together the steps and ingredients. I wasn’t sure if I would get it right, but we went across town to get apricot brandy, and I ground the almonds up like I thought you did, and it turned out very nice after all. It even looked like your photos! Thank you so much for posting this. I know we will make it again and again when plums are in season! I can’t say enough how much we liked it. It is probably in the top 5 of best desserts we have ever made. 🙂

    I will definitely look at some of your other recipes too, because my husband and I love Hungarian cooking. Köszönjük!

Vélemény, hozzászólás?

