Thai citromfüleves saté nyárssal

Azt hiszem, már említettem, hogy nagy rajongói vagyunk a távol-keleti konyhának. Tegnap is ennek a szenvedélyünknek hódoltunk. Úgy esett, hogy a bevásárlás során nagyon szép, friss citromfüvet találtam a zöldségesnél. Akkor még nem tudtam, hogy mit fogok belöle csinálni, viszont nem tudtam ott hagyni. Keresgéltem a neten és ezt a levest találtam a legszimpatikusabbnak és nem mellesleg ilyet még nem föztem. Rengeteg variációja van a citromfülevesnek; végülis azért esett erre a választásom, mert van hozzá némi “húsféle” is. Nekem személyszerint nem hiányzott hozzá a fehérje, de a férjem jobban örül, ha van mit rágnia, még a levesben is. Én pedig, jó feleség módjára hogyan is tudnék neki csalódást okozni!?

 

IMG_3810

 

IMG_3551 

Legelöször érdemes a nyársra valókat bepácolni, marinálni. Ehhez a csirkemellet vékony, kb. újjnyi csíkokra vágtam. Ha friss garnélát használunk, akkor természetesen a garnélát meg kell mosni, tisztítani ( én most mélyhütött, konyhakész rákot használtam.) A mellet és a garnélát tálba tettem és meglocsoltam a chiliszósszal. Jól összeforgattam és betettem a hütöbe. A gombát megtisztítottam és negyedekbe vágtam. 50 g újhagymát (a fehér és a világoszöld részét) karikákra vágtam. A chili paprikát megszabídottam a magoktól és kivágtam az erét, majd ezt is felkarikáztam. 2 citromfüvet hosszában feleztem és nagyobb darabokra vágtam ezt is. 2 e.k. olajon 4-5 percig dinszteltem. Közben a gyömbért is lereszeltem. Felöntöttem a folyadékokkal a lábasban lévö zöldségeket, hozzáadtam a gyömbért és sóztam. Lassú tüzön, fedö alatt kb. 30 percig föztem. Lehúztam a tüzröl, pürésítettem, majd 5 percre félrehúztam, egy kicsit pihenni, majd átszürtem. A maradék 3 citromfüvet hosszában elvágtam, végeit hegyesre ügyeskdtem és egy-egy saslikpálca segítségével váltakozva felfüztem rá a csirkemell csíkokat és a garnélákat. Forró olajban kisütöttem. Érdemes vigyázni, mert nagyon hamar pirul!! Végül a maradék hagyma karikákkal és chilivel díszítettem a levest.

 

szept10

Kategória: ázsiai, levesek, thai | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

