csokoládés-fahéjas francia briós csigák

Egyáltalán nem állt szándékomban ma kelt tésztát sütni. De gulyásleves volt az ebéd és nagyon kívánkozott valami utána. Valami újat szerettem volna, olyat, amit még nem sütöttem. Gyorsan nézegettem a recepteket és több oldalon is találkoztam a francia brióssal. Természetesen ez nekem nem volt elég, így tovább kutakodtam. Találtam is nekem tetszöt, de itt meg az volt a baj, hogy sokáig kellett volna a tésztát a hütöben pihentetni. Így több receptböl összegyúrtam egy számomra optimális receptet. Annyira jól sikerült összehoznom, hogy 10 órakor kezdtem neki a tésztát dagasztani és fél 1-kor már az asztalon volt a briós. Szerintem kelt tésztánál ez rekor idö. A tészta állaga fantasztikusra sikeredett, öröm volt vele dolgozni. Persze én nagyon elfogult vagyok a kelt tésztával, mert imádom. De tényleg nem akarok senkit becsapni: a tészta rugalmas, nem ragad, nagyon könnyü vele bármit csinálni. Egyszerüen hagyja magát formálni. Langyosra hülve nagyon finom, de amikor telejesen kihül, akkor is marad a tészta rugalmassága; nem lesz szivacsos. Sok ideje nem is lett volna, mert miután lejöttünk a padlás rendezésböl, az egész család egy emberként vetette magát a maradék briósokra.

 

IMG_3997

 

 

page

A tejet meglangyosítottam. Keveset kiöntöttem belöle egy kisebb üvegtálba. Elkevertem benne a tojást és belemorzsoltam az élesztöt. Pár percig hagytam, hogy felfusson az élesztö. Közben kimértem a lisztet, porcukrot, felolvasztottam a vajat, majd az egészet belepakoltam a kenyérsütö tartályába (a vaj kivételével) és hagytam a gépet dolgozni. Amikor már kb. 5 perce dagasztott, lassanként belecsurgattam a vajat. A megdagasztott tésztát kelesztötálba tettem. Érdekes módon fél óra elteltével már a duplájára kelt. Lisztezett felületre borítottam és téglalap alakúra nyújtottam. Csodás a tészta textúrája – de ezt már fenn említettem. A kétféle csokit vizgöz fölött megolvasztottam, megkentem vele a tésztát. A barna cukorhoz fahéjat kevertem és rászórtam a csoki tetejére. Feltekertem, mint a bejglit. Éles késsel kb. 2 újjnyi vastag szeleteket vágtam. Porcelán formákat kibéleltem sütöpapírral és ebbe ültettem a csigákat. A sütöt 160°ra (légkeveréses) elömelegítettem, addig a csigák tovább keltek. Tetejét olvasztott vajjal, vagy tejjel meg kell kenni. 20-25 perc alatt sül készre, de a tüpróba ajánlatos.

 

IMG_3999

Kategória: kelt tészta, sütemények | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

10 hozzászólás a(z) csokoládés-fahéjas francia briós csigák bejegyzéshez

  1. trinity szerint:

    Ancsika, egyszer belehalok a vágyakozásba ezektől a csodálatos fotóidtól……Remekeltél megint!!!

  2. Andi szerint:

    Gyönyörűek a csigák! Nálunk is gulyás leves volt az ebéd tegnap🙂

  3. Marcsi szerint:

    A recept csábitó, a fotók gyönyörűségesek!!!!
    A receptet vittem, ha kicsit hűvösebb lesz megfogom sütni.

  4. Sziluett szerint:

    Erre csak egy dolgot lehet mondani: Édes bűnbeesés.😀

  5. ancsika1 szerint:

    …de milyen jó is bünbeesni! :))

  6. Amália Masa szerint:

    Ancsika már egyszer megsütöttem a brióst ,bár csoki helyett én kakaóval csináltam akkor nagyon finom volt és tényleg gyors volt az elkészítése.Most újra próbálkozom:)Ami

Vélemény, hozzászólás?

