fehér kávékrém vörösboros fügével – esetem a Cavintonnal

Kíváncsi vagyok a véleményetekre és kérlek benneteket, hogy öszinte választ adjatok! Megerösítést szeretnék, hogy nem csak én vagyok ennyire kelekótya, elveszve a recepetek, blogok, újságok, szakácskönyvek dzsungelében. Történt, hogy valamikor, jó pár hónappal ezelött vettem egy szuper olasz szakácskönyvet, amiben jobbnál jobb édességek, sütemények vannak. Mindíg úgy szoktam, hogy frissiben átlapozom az egészet, majd receptröl receptre alaposabban átnézem. Így történ ez most is és még melegében megakadt a szemem ezen a recepten. Biztos voltam benne, hogy ezt megcsinálom. Aztán a könyvet betettem a polcra, a többi közé. Telt múlt az idö, ezenközben rengeteg újságot vettem, több száz blogot olvastam. Aztán most, hogy érik a füge, bevillant, hogy terveztem én egy deszertet, amihez kell a füge. Napokon keresztül túrtam az újságokat, átlapoztam 3x, 4x is, de nem találtam sehol. Feladtam! Szégyen ide, szégyen oda be kellett lássam, hogy a memóriám már nem a régi. Bele is törödtem, hogy nem fogok portóis fügét, de még fehér kávékrémet sem csinálni. Aztán múlt héten, teljesen más apropóból már a könyvek közt kutattam és a kezembe akadt ez a könyv. Belelapoztam és láss csodát!… ráleltem a receptre. Mit mondjak!? Madarat lehetett volna velem fogatni. Gyorsan beszereztem a hozzávalókat és a hétvégén elkészült. Kár lett volna, ha nem csinálom meg, az biztos, mert különlegesen finom. Azt nem mondom, hogy nem kell vele pepecselni, de megéri. De rájöttem, hogy vagy fel kell írnom mindent, mert akkor talán nem felejtem el a dolgaimat – ebben az esteben viszont fenn áll a veszély, hogy azt fogom elfelejteni, hogy hová tettem a papírt, amire felírtam. Vagy sürgösen el kell kezdenem szedni a Cavintont! De, ha azt is elfelejtem beszedni, akkor jogosan kérdezheti majd tölem mindenki, hogy: “mi az? elgurult a gyógyszered?” Így jártam.

 

IMG_4034

 

Hozzávalók:

a krémhez:

15 szem kávébab

500 g tejszín

100 ml tej

80 g cukor

7 tojássárgája

a fügéhez:

6 érett füge

1/2 l vörösbor

200 ml portói

120 g cukor

1 vaniliarúd kikapart magjai

ezenkívül:

150 g cukor

kevés olaj

 

A krémhez a kávészemeket egy serpenyöben átirítottam. Beletettem a szemeket egy erösebb zacskóba és összetörtem – bármivel törhetö, kinek mi kerül a kezeügyébe (klpfoló, mozsártörö, stb.) A megtört kávét a tejszínnel, a tejjel és a cukorral egy lábasban felhevítettem. Forralni nem szabad! A kávéstejszínt kihütöttem, majd 1 órára betettem a hütöbe. A sütöt 115°-ra elömelegítettem (itt nem jó a légkeveréses!) A kávéstejszínt egy szürön átszürtem és kézi babverövel elkevertem benne a tojássárgákat. A krémet 6 “sütésálló” üvegedénybe töltöttem, majd a sütö közepére helyezett rácsra sorakoztattam. 55 percig hagytam benn. Majd kivettem és hülni hagytam. A fügéket megmostam, szárazra töröltem és a csúcsosabb végénél keresztirányban bemetszettem. Beletettem egy beföttesüvegbe. A vörösbort, a portóit, a cukrot és a vaniliamagokat egy lábaskában felföztem és addig forraltam, míg kb. az 1/4 része el nem forrt. (kb. 200 ml) Kerestem egy edényt, aminek rácsot tudtam az aljára igazítani. Vizet tettem bele, annyit, hogy épp a rács aljáig ért. Felforraltam a vizet, a beföttesüveget a lezártam és rácsra állítottam. Az edényt lefedtem és tovább “gyöngyöztettem” a vizet, 20 percen keresztül. A cukrot egy lábaskában aranyszínüre karamellizáltam és egy olajozott fémlapra kanál segítségéval szálakat húztam a karemellböl. Hülni hagytam. Minden kávékrémes edénykébe tettem 1-1 fügét és 2-3 evökanálnyi borszirupot, majd a tetejét karamell szálakkal díszítettem. (ha valaki nem szereti a fügét, nyugodtan készítheti szilvából is! Sztem biztos finom úgy is.)

 

IMG_4045 IMG_4038

Kategória: édességek, gyümölcs | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

4 hozzászólás a(z) fehér kávékrém vörösboros fügével – esetem a Cavintonnal bejegyzéshez

  1. Gesztenye szerint:

    Csodás édesség, tényleg kár lett volna érte. Most azt nem tudom hová írjam fel, hogy ezt mindenképpen el kellene készítenem:-))
    Én is nagy újság gyűjtő vagyok, és én is szokta így járni, de engem annyira idegesít, ha valamit nem találok:-))

  2. Petra szerint:

    Ez aztán rendkívüli tálalás, és milyen finom lehet. Hmmm….
    Ez teljesen normális, nem hagy ki a memóriád. A kinézett receptekkel én úgy szoktam, hogy csinálok egy listát, mert különben elfeledkezem róluk… ;DDDD

Vélemény, hozzászólás?

