crostata di fichi – mandulakrémes fügés crostata

Régóta dédelgettem már ezt a receptet, várva a pillanatot, hogy elérkezzen a füge ideje. Valamikor, valahol találtam a receptet és, ha emlékezetem nem csal, akkor J.O. recept lehet. De nem vennék rá mérget. Mindegy is, hogy ki találta ki; okos ember lehet. Mert aki a fügét szereti….🙂

 

IMG_4070

 

IMG_4048 

Legelöször a maszához valókat 1/2 órára tegyük a hütöbe, mielött nekikezdenénk bárminek is. A tésztához a vajat morzsoljuk el a liszttel, adjuk hozzá a többi hozzávalót is. Gyúrjuk tésztává, formáljunk belöle egy golyót, tekerjük folpackba és tegyük a hütöbe 1 órára. Az elöhütött hozzávalókat a masszához keverjük össze és tegyük be újra a hütöbe. 1 óra elteltével a tésztát 2 folpacklap között nyújtsuk ki és simítsuk egy lapos formába, amit elötte kivajaztunk és megszórtuk liszttel. Elömelegített (180°) sütöben süssük elö 12-15 percig. (ilyenkor szoktak a tésztára szárazbabot tenni. Bevallom én nem szoktam. Csak megszúrkálom villával. Ha felpúposodik, a krém úgyis le fogja majd nyomni a tésztát) Picit hülni hagyjuk az elösütött tésztát, majd belesimítjuk a mandulamasszát. Kanállal mélyedéseket nyomunk a masszába és beleültetjük a megmosott fügéket. Eredetileg egész fügéket ír, de én félbevágtam, mert így találtam jobbnak. Tegyen mindenki belátása szerint! Megszórtam a cukorral elkevert lereszelt narancshéjjal és megszórtam mandula lapokkal. Én kihagytam a citromos kakukkfü leveleket, mert egész egyszerüen nem volt itthon. 40 perc alatt sül készre.

 

IMG_4052

Kategória: édességek, gyümölcs, sütemények | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Egy hozzászólás a(z) 0ejegyzéshez

  1. Bianka szerint:

    Nagyon tetszik, kár hogy még nem váltam füge rajongóvá

Vélemény, hozzászólás?

