börek yufka

Ma Törökországba utaztunk! Na jó, csak ebédlöasztalig tartott az utazás. Szeretem a török konyhát. A kisfiamnak sok török osztálytársa van én pedig sok mamával jó kapcsolatot ápolok. Alkalmam volt már párszor kóstolni a specialitásokat és nagyon kedvemre valók ezek az ételek. A múltkorában az egyik anyukával hosszan eszmét cseréltünk a konyhamüvészetröl és természetesen nem tértem haza receptek nélkül. Szerencsés helyzetben vagyok, mert itt mindenhol vannak török boltok, ahol gond nélkül be tudok szerezni minden olyan hozzávalót, amire szükség van ezekhez az ételekhez. A mai ebédnek is az alapja a “yufka”, ami egy speciális török réteslap. Legalábbis én annak nevezném. Sokkal keményebb, mint a mi réteslapunk és hatalmas nagy. Kb. akkora, mint egy fél asztal. Aki nem tud hozzájutni ilyen kész tésztához, nyugodtan megpróbálhatja az otthoni, hagyományos réteslappal is, de talán több lapot kell használni. A böreket egyébként készítik kelt tésztával is, ha valaki nem szereti ezt a fajtát. A tölteléke pedig számtalan féle lehet. Én ma darálthúsos, feta sajtot változatot sütöttem. De lehet csak sima feta sajtos, reszelt sajttal, vagy spenóttal dúsítva. Zödséges, húsos, kinek mire van épp gusztusa. Melegen és hidegen egyaránt fogyasztható és iskolába is elöszeretettel csomagolnak a török anyukák böreket a gyerköknek.

 

IMG_4078

 

1 cs. Yufka

1 db hagyma

500 g darált marhahús

só, bors, kakukkfü

2 db fött burgonya

1 cs. feta sajt

chili pehely

vágott petrezselyem

olivaolaj

10 dkg vaj

1 dl tejszín

2-3 tojás

feketekömény 

 

page

 

A hagymát felaprítottam és kevés olivaolajon megpirítottam, hozzáadtam a darálthúst. Sóztam, borsoztam és friss kakukkfüvel ízesítettem. Folyadék nem kell hozzá, csak le kell pirítani a húst. 2 db fött burgonyát villával szétnyomkodtam, hozzámorzsoltam a feta sajtot, megszórtam a chili pehellyel és a vágott petrezselyemmel. A vajat felolvasztottam, félretettem hülni. Amikor kihült, hozzáöntöttem a tejet és elkevertem benne a tojásokat. A vajnak teljesen ki kell hülnie, különben tojásrántottát kapunk, arra pedig semmi szükségünk! Egy nagyobb tepsit kikentem oliva olajjal és belefektettem az elsö tésztalapot úgy, hogy a szélei minden oldalon túl lógtak (ezt kell majd a végén a tészta tetejére visszahajtani) Az elsö lapot megkentem a vajas, tojásos keverékkel. Következett egy újabb tésztaréteg, újra locsolgatás, kenegetés, majd mégegyszer. Elosztottam a pirított darálthúst, utána sajtos, krumlis keveréket. Befedtem újra tésztával, locsolgattam és végül a 4 lelógó szélt is visszahajtottam a tetejére és meglocsoltam a maradék vajjal. A tetejét megszórtam a fekete köménnyel és még így, nyers állapotban éles késsel kb. 10×10-es négyzetekre vágtam. Elömelegített sütöben (180°) szép barnára sütöttem. Zöld saláta illik mellé.

 

IMG_4081

Kategória: föétel, török | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

2 hozzászólás a(z) börek yufka bejegyzéshez

  1. duende szerint:

    Nagyon guszta!!!!🙂 Én is rajongok a török konyháért. És receptet keresek, mert hugicám hozott Isztambulból sumac-ot, meg egy másik fini török fűszerkeveréket. Ki köll próbálni…🙂

  2. ancsika1 szerint:

    Duende én most kaptam jó pár receptet, de még gyüjtök!!🙂

Vélemény, hozzászólás?

