sajtos tejszínben sült mángold galuska

Hát nem kapkodtam el a dolgot. Sokáig vártam, míg rászántam magam, hogy mángoldot vegyek és készítsek. Izgatta a fantáziámat már egy ideje, de a családom nem annyira díjazta az ötletet. Anyukám szerint úgy néz ki, mint a marharépa levele. Aztán tegnap a sarkamra álltam és egy életem, egy halálom! megvettem a mángoldot. És milyen jól tettem. A mai vacsorám maga volt a csoda. Miért is vártam eddig…? Az biztos, hogy beálltam a mángold fun-ok táborába és még sok receptet ki fogok próbálni. Benneteket pedig arra buzdítlak, hogy próbáljátok ki ezt a galuskát, mert isteni!

 

IMG_4090

 

IMG_4100 

* a receptben szerepel a “Hegyisajt”. Nem tudom, hogy otthon lehet-e ilyet kapni!? Ha nem, akkor mindenképp egy erös, érett sajtot javasolnék hozzá.

A mángoldot megmosni. leszárítani, a vastag, középsö levélereket kivágni. ( a nagyon vastag szárat nem kell eldobni, alant adok ötletet!) A leveleket durvára vágni, a sajtot leszerelni. Közben lehet egy nagyobb fazékban sós vizet forralni. 150 g sajtot, a liszet, tojást és a füszereket, valamint az összevágott levelet összegyúrni. 2 kanál segítségével galuskákat szaggatni az idöközben felforrt vízbe. Közben készítsünk elö egy höálló edényt, amibe öntsünk 175 g tejszínt. Amikor a galuskák feljönnek a víz felszínére egy szürövel szedjük az elökészített edénybe. Ha minden galuska megfött és kiszedtük, öntsük a maradék tejszínt a tetejére és szórjuk meg a sajttal. Elömelegített sütöben kb. 25 perc alatt aranybarnára sül a teteje.

Akkor a beígért ötlet: a mángold vastag szárát megtisztítani, mint a rebarbarát és vékony szeletekre vágni. 1-2 gerezd összevágott fokhagymával, vajon megpárolni, ízesíteni sóval, borssal és szerecsendióval. Ezzel gazdagíthatjuk a tejszínes galuskákat.

IMG_4098

Kategória: csöben sült, sajt, zöldség | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

