melengetö, öszi leves

Régen nyúltam bele ennyire valamibe. Nálunk az egész család nagyon leveses, kivéve a kisfiamat. Tényleg 1-2 leves van csak, miért kifejezetten rajong, a többit viszont még megkóstolni sem hajlandó. Ma viszont csak tátott szájjal bámultam ahogy lapátolta a levest. És még kért!!!!! Tehát megette a 2. tányérral is. Jól is esik már ebben a zimankós. öszi idöben. Testet lelket melengetö, nagyon tartalmas, bársonyos, picit csípös krémleves. Egy biztos, ez felkerül a családi étlapra. Viszont az érdem nem az enyém; a receptet itt találtam.

 

IMG_4133 

Nagy elönye a levesnek, hogy hamar elkészíthetö, nem utolsósorban nem kell folyamatosan mellette állni, sok mindennel variálható és ízesíthetö. És ebben a formában szerencsére némi vitamin is be tud jutni a gyerek szervezetébe. Ezért jók a krémlevesek; sok minden “eltüntethetö” benne. Máskülönben a zellert, az édesköményt, de még a petrezselymet látni sem szereti. Ugye, ezt hívják édes hazugságnak!?

 

IMG_4137

IMG_4124

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 IMG_4136

IMG_4142

IMG_4120

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Olivaolajon megfonnyasztottam az apróra vágott hagymát. Kis kockákra vágtam a megtisztított zellert és burgonyát. Fedö alatt kb. 5 percig pároltam a hagymán, majd rátettem a szintén felaprózott édesköményt. Sóztam és borsoztam, belenyomtam a fokhagymát és a szárától megszabadított kakukkfüvet. Lassú tüzön, lefedve föztem, míg teljesen megpuhultak a zöldségek. Botmixerrel pürésítettem. Ha szükséges ilyenkor lehet utána ízesíteni. Bazsalikom-petrezselyem pestóval tálaltam. (én a sajátomat még kevés chili pehellyel is megszórtam. – nem ártott neki! )

 

IMG_4130

Kategória: levesek, zöldség | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

4 hozzászólás a(z) melengetö, öszi leves bejegyzéshez

  1. Erika szerint:

    Mekkora lett Max, rohamosan öregszünk Ancsám;) A leves tényleg finom lehetett! A Wasenre meg tényleg elmehetnénk egyszer együtt:)

  2. trinity szerint:

    Örömmel látom, milyen jóízűen falatozik a kisfiad. Ennél nincs is nagyobb siker! A receptet vittem🙂

  3. ancsika1 szerint:

    hát, nekem tényleg ez a legnagyobb öröm; tudod!! Csináld meg és ti is így fogtok falatozni!! :))

Vélemény, hozzászólás?

