öszi torta

Alkalom mindíg van tortát sütni. Most éppen egy születésnap adott okot rá, meg az, hogy ösz van, meg különben is….🙂 A férjem kedvenc tortája a répatorta, de valahogy most kicsit mást szerettem volna. Ezért kicseleztem egy kicsit. Na, nem nagyon, mert ennek a tésztájában is van répa, más zöldséggel, gyümölccsel együtt. Hihetetlenül zaftos, ízletes a tészta. A citromos, vaniliás sajtkrém pedig tökéletesen kiegészíti, mondhatjuk megkoronázza az egészet.

 

IMG_4185

IMG_4172

IMG_4189  

Az elkészítése roppant egyszerü. Külön tálban összekeverjük a száraz és külön tálban a nedves hozzávalókat, majd szépen összeforgatjuk, egynemü masszává az egészet.Bármilyen, tetszöleges formában süthetjük, a lényeg, hogy elötte vajazzuk ki és szórjuk meg morzsával a formát. Elömelegített sütöben (180° légkeveréses) kb. 40 percig sütjük. Tüpróba javasolt. Hagyjuk teljesen kihülni, majd vízszintesen vágjuk ketté a tésztát. A krém szintén lehet tetszöleges, kinek mi ízlik jobban. Én krémsajtos, nagyon egyszerü krémet választottam, nekünk ez ízlik a legjobban:

150 g Philadelphia krémsajt

200 g mascarpone

150-200 g porcukor

1 citrom reszelt héja és leve

1 t.k. vaniliakivonat

IMG_4187

leveske

Kategória: sütemények, torták | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

2 hozzászólás a(z) öszi torta bejegyzéshez

  1. Ibolya szerint:

    Igazán őszire sikeredett ez a torta, viszont nekem kevésbé tetszik, hogy a hozzávalók leírása a képen szerepel, szerintem nem jól olvasható. Maga a fotó szép, és illik is a többi őszi hangulatú közé, de szerintem jobb lenne, ha a leírásban tüntetnéd fel a hozzávalókat is, nem külön képen.

Vélemény, hozzászólás?

