az ösz legjobbja: erdei gombás pulyka

A tegnapi ebéd katarzis volt. Sikerült erdei gombához jutnom. Már kibontani is élvezet volt a tasakot; mennyei illata volt a hét különféle gombának. Nézegettem, szagolgattam és eldöntöttem, hogy nem fogom túlkomplikálni a dolgot és úgy fogom elkészíteni, hogy minél jobban érvényesüljön a gomba íze, zamata. Kár lenne elrontani felesleges hókuszpókuszokkal. Nagyon jó döntés volt, -mert nem fényezni akarom magam,- de talán ez az ebéd volt életem egyik legjobban sikerült étele.

 

IMG_4196

 

50 dkg vegyes erdei gomba

3 fej salottahagyma

só, bors

4-5 szál friss kakukkfü

petrezselyem

vaj, olivaolaj

30-40 dkg pulyamellfilé

Tehát semmi komplikáció: a hagymát apróra vágtam. A vajat egy mély serpenyöben felolvasztottam, hozzáöntöttem egy kevés olivaolajat, Ezen pároltam meg a hagymát. Hozzáadtam a megmosott és összevágott gombát. Borsot tekertem rá, megszórtam tengerisóval és pirítottam. Közben hozzáadtam a friss kakukkfüvet és a petrezselyem felét  is. Nem kellett süríteni, mert elég “vastag” szaftja lett. Csak addig pároltam, míg a legnagyobb darab gombák is meg nem puhultak. Közben egy másik serpenyöben vajon megpirítottam az újjnyi vastag csíkokra vágott pulykát, amit sóztam, borsoztam és kevés füszerkeverékkel megszórtam. Amikor a hús szép színt kapott, hozzáöntöttem a gombához, összeforgattam és pár percig még a tüzön hagytam. Svábnokedlit (Käsespätzle) tálaltam mellé.

Kategória: csirke,szárnyas, föétel, gomba | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

2 hozzászólás a(z) az ösz legjobbja: erdei gombás pulyka bejegyzéshez

  1. Mariann (mg) szerint:

    Mmmmennyei gombaaa😀 Gondoltál rám közben?😛 Guszta lett nagyon🙂 Pussz

  2. ancsika1 szerint:

    Drága Marim! de örülök neked! Jaj Istenem! nem is gondoltam rád közben; pedig kellett volna!🙂 Pussz

Vélemény, hozzászólás?

