visszafordíthatatlanul ösz – csupa csupa füge

Azért milyen érdekes, hogy még mennyire kapálódzik a nyár; nem akar búcsút inteni. Nagyon hidegek már az esték, éjszakák, a jeges reggelekröl pedig ne is beszéljünk. De napközben csodás napsütés és kellemes a hömérséklet is. Ki kell használni minden pillanatot, amit még lehet és élvezni a csodás ajándékot, amit a természet ad. Hétvégén újra nagyot sétáltunk az erdöben. Nézelödtünk, keresgéltünk és rettenetesen élveztük az öszi erdö semmivel sem összehasonlítható illatát. Én a gombákra specializáltam magam; nagyon szeretek gombát találni. Leszedni nem merem, mert bár ismerek 1-2 gombafajtát, a közelben nincs szakértö, így inkább hagyom ott, ahol találtam. A kisfia, pedig apró állatkák után vadászik. Hiába mondtam neki, hogy a békák, kígyók már elvackolódtak szerintem, ö csak változatlanul keresgélt. És nem hiába! Talált egy apró állatkát, amiröl nem tudtuk megállapítani, hogy kis szalamander, vagy bébi gyíkocska!? Szép délután volt. Hazaérve pedig farkas éhesek voltunk. Gyorsan készítettem vacsorát, ami nem állt másból, csak sajtokból és gyümölcsökböl. Még mindíg lehet kapni fügét és ezt is kihasználtam; vettem egy kisebb ládával. Nagyon szeretem, csak úgy magában, sajttal, de maradt még egy kevés, azt pedig máshová csmpésztem. De ez majd egy következö poszt lesz.

 

Camembert portóis füge-kéreggel

IMG_4249

IMG_4250 

A fügéket megmostam és vékonyra szeleteltem. Tányérra tettem  és meglocsoltam a citromlével és a portóival. 10 percig “marináltam! így. Közben a sajtnak levágtam a a felsö peremét és elrendeztem rajta a füge szeleteket. Megmelegítettem a lekvárt és kanállal a füge tetejére csurgattam. Megszórtam gorombára vágott mogyoróval. Az almát kimagoztam és hasabákra vágtam, majd a sajt mellé rendeztem. Friss bagett járt hozzá.

 

IMG_4255

IMG_4259

IMG_4264

IMG_4260

IMG_4266

 

..és még egyszerü fügés tál. a vacsora asztalra

 

IMG_4223

IMG_4214

page3

Kategória: ez + az, füge, gyümölcs, sajt, vacsora | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

