csokis túróval töltött batyu egzotikus gyümölcssalátával

Ma nagyon nem bírtam magammal. Járt az agyam, hogy milyen édességet kéne csinálni, de nem akartam hatalmas sütésbe fogni. Rengeteg féle finomabbnál finomabb gyümölcs van bár a boltokban. Ezekböl még reggel rendesen bevásároltam, így a gyümölcssaláta adta magát. Körülnéztem a hütöben és találtam réteslapot (török yufka, ami szinte olyan, mint a magyar réteslap). Aztán körvonalazódott a dolog: batyukat fogok sütni. Elökaptam a jól bevált mascarpónét és ez lett belöle:

 

IMG_4333

 

réteslap

250 g mascarpone

100 g porcukor

1 cs. vaniliás cukor

100 g tejcsokoládé

3-4 babapiskóta

olvasztott vaj

Gyümölcssáláta:

2-3 kivi

2-3 füge

2 sharon gyümölcs

2-3 maracuja

A mascarponét kikevertem a porcukorral és a vaniliás cukorral. A csokoládét apró, de nem túl apró darabokra vágtam és hozzákevertem a krémhez. Mivel kicsit hígnak találtam, belemorzsoltam 3-4 babapiskótát, ezt sem túl morzsásra, inkább darabosra. Hütöbe tettem. A réteslapokat igyekeztem négyzet alakúra vágni. A lapok közé olvasztott vajat kentem. A sütöt elömelegítettem 180°-ra. Evökanállal halmokat tettem a réteslapokra és batyuvá csavartam. Megkentem kivülröl is vajjal és betoltam a sütöbe. Addig sütöttem, míg szép arany színt nem kaptak. A gyümölcssalátával tálaltam, amit elötte a hütöben jól lehütöttem.

 

IMG_4334

Kategória: édességek, gyümölcs, sütemények | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

2 hozzászólás a(z) csokis túróval töltött batyu egzotikus gyümölcssalátával bejegyzéshez

  1. duende szerint:

    Nagyon kis guszták! És el tudom képzelni, milyen finomak. Ropogósak. Imádom a ropogósra sült réteseket.🙂

  2. ancsika1 szerint:

    tényleg nagyon finom!🙂 és pikk-pakk kész, a variáció száma pedig végtelen.

Vélemény, hozzászólás?

