a világ legegyszerübb maracuja tortája

Nagyon szeretem a maracuját (Passion gyümölcsöt). Most van a szezonja, legalábbis nálunk, így mindíg vadászom, hogy hol kapható épp és akkor robogok, hogy fel tudjak tankolni belöle. Egyszerüen odáig vagyok az illatáért. Amikor kettévágom és mindent eláraszt a semmivel sem összetéveszthetö maracuja illat, az nekem a menyország. Eddig még nem tettem vele egyebet, mint bafaltam. Viszont nem olyan rég láttam valahol egy tortát és akkor elhatároztam, ha kapok maracuját, akkor én is csinálok ilyet. Na, maracuja lett, viszont a receptet már nem találtam meg. Iszonyatosan mérges vagyok magamra emiatt. Tényleg már fel kell írnom mindent, mert ez így nem állapot. Bizonyos dolgokat tudomásul kell, hogy vegyen az ember. Múlnak az évek én pedig egyre feledékenyebb leszek – nincs ezen mit szépíteni. De vissza a maracujához. Mivel recept nem volt, maracuja pedig nagyon is, kigondoltam én egy tortát. Semmi extra; csak összehoztam a mascarpone és a maracuja frigyét. Jó döntés volt, mert nagyon passzolnak egymáshoz.

 

IMG_4362

 

3 tojásból piskóta (20 cm-es formához)

250 g mascarpone

100 g porcukor

250 g tejszín

2 cs. habfixáló

4-5 maracuja

IMG_4359

 

Hagyományos módon megsütöttem a piskótát. Miután kihült kettévágtam. A mascarponét kikevertem a porcukorral, a tejszínt felvertem a habfixálóval. òvatosan beleforgattam a mascarpónéba a tejszínt. A fele krémet a piskóta lapok közé kentem, a másik felét pedig a tetejére. Kettévágtam és kikapartam a maracujákat és ráöntöttem a torta tetejére.

 

IMG_4366

Kategória: gyümölcs, torták | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

